حمایت معلمان هندی از حجاب دختران مسلمان
کد خبر: 4044543
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

حمایت معلمان هندی از حجاب دختران مسلمان

معلمان مناطق مختلف هند با دانش‌آموزان و دانشجویان مسلمان ابراز همبستگی کردند و داشتن حجاب در کلاس‌های درس را حق آنها دانستند.

به گزارش ایکنا به نقل از Times of India، معلمان مناطق مختلف هند در بیانیه‌ای تأکید کردند: ما به عنوان معلمانی که در مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های مناطق مختلف هند مشغول به فعالیت هستیم، با حق دانش‌آموزان و دانشجویان مسلمان برای داشتن حجاب در کلاس ابراز همبستگی می‌کنیم؛ این مسئله نشان از استقلال زنان و تأثیرگذاری آنهاست و حجاب به هیچ وجه یکپارچگی آموزش را به خطر نمی‌اندازد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: دانش‌آموزان و دانشجویان از مذاهب، طبقات اجتماعی و جنسیت‌های مختلف هستند و به زبان‌های مادری متفاوتی صحبت می‌کنند؛ آنها در طول تحصیل یاد می‌گیرند که به صورت انتقادی در مورد دنیای اطراف خود تأمل و تحقیق کنند؛ در این فرآیند، دانش‌آموزان و دانشجویان گاهی بر باورهای خود تأکید می‌کنند و گاهی آنها را کنار می‌گذارند.

دادگاه عالی ایالت کارناتاکا هند، روز ۲۴ اسفند، ممنوعیت پوشیدن حجاب در کلاس‌های درس این ایالت را تأیید کرد؛ حکمی که به تعبیر ناظران به تدریج برای بقیه ایالت‌های این کشور که دارای اقلیت بزرگ مسلمان است، در نظر گرفته خواهد شد.

ممنوعیت اعمال شده برای پوشش حجاب دانش‌آموزان و دانشجویان مسلمان در مدارس و دانشگاه‌های این ایالت با اعتراض گسترده آنها و والدینشان همراه بوده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha