رتبه برتر فارس در بهبود فضای کسب و کار کشور
کد خبر: 4044135
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

رتبه برتر فارس در بهبود فضای کسب و کار کشور

رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه در ارزیابی‌های سه ماه گذشته فضای کسب و کار کشور جزو سه استان برتر در بهبود این فضا شده‌ایم، گفت: به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی استان از هیچ تلاشی برای رونق تولید، تسهیل فعالیت فعالان بخش خصوصی و بهبود فضای استان دریغ نخواهیم کرد.

جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس امروز، 28 اسفندماه در پنجاه و چهارمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس، بیان کرد: به واسطه همراهی‌های بخش‌های مختلف استان با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی، اتاق بازرگانی استان در ارزیابی‌ها سه ماهه گذشته فضای کسب و کار کشور، جزو سه استان برتر در بهبود فضای کسب و کار شده است.

وی افزود: براساس نتایج پایش فضای کسب و کار کشور، رتبه فضای کسب و کار استان در سال ۹۹ معادل ۱۳ و در بهار سال 1400 در جایگاه 11 قرار داشته است که علی‌رغم عدم بهبود میانگین کشوری بهبود فضای کسب و کار، در پاییز امسال، استان فارس در شاخص بهبود فضای کسب و کار در کشور به رتبه سوم دست یافته است.

رازقی اظهار کرد: این موفقیت حاصل تلاش و همت بخش خصوصی و دولتی در کنار هم است و ما به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی استان از هیچ تلاشی برای رونق تولید، تسهیل فعالیت فعالان بخش خصوصی و بهبود فضای استان دریغ نخواهیم کرد و در کنار دغدغه‌مندان این حوزه هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل آب شهرک صنعتی بزرگ شیراز اضافه کرد: شهرک صنعتی علی‌رغم اینکه پول آب را از واحد‌های مستقر اخذ کرده است، اما آب مورد نیاز شرکت‌ها را تأمین نمی‌کند.

رازقی با بیان اینکه جلسات متعددی در خصوص آب شهرک صنعتی در سطح استان و کشور برگزار شده اما مشکل هنوز حل نشده است، ادامه داد: پیشنهاد ما به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی این است که با توجه به اینکه آب مورد نیاز این شهرک می‌تواند از سد کوار تأمین شود، این موضوع طی قراردادی با تأمین ۵۰ درصد هزینه توسط واحدها و ۵۰ درصد توسط دولت برای انجام خط آب‌رسانی به شهرک صنعتی، می‌تواند این مشکل را حل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سردرگمی بخش خصوصی در پی بخشنامه‌های مکرر برای درج قیمت بر روی کالاها گفت: صدور بخشنامه‌های مکرر و ایجاد قوانین جدید موجب ایجاد سردرگمی برای واحدهای تولیدی و تولیدکنندگان، فعالان بخش خصوصی، بازار، شرکت‌های پخش و فروشگاه‌ها شده است و همچنین این موضوع درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا تبعات منفی را به دنبال داشته که باید برای رفع این موضوع تصمیم‌گیری قاطعانه‌ای انجام شود.

رازقی همچنین در خصوص تصمیم شورای عالی کار و افزایش حقوق کارگران در سال 1401 نیز تصریح کرد: افزایش 57 درصد دستمزد بهبود معیشت و افزایش قدرت خرید کارگر را به همراه نخواهد داشت زیرا تورم اجازه بهبود در عمل را نمی‌دهد و راهکار بهبود وضعیت کارگران کنترل تورم جامعه است که می‌تواند افزایش حقوق و افزایش قدرت خرید را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: همچنین موانعی از جمله سود عوارض گمرک بر ماشین آلات تولیدی، افزایش قیمت انرژی و مواد اولیه که موجب رونق و بهبود تولید می‌شود باید با جدیت هموار شود تا تولید از رکود خارج شده و ثروت‌آفرین شود.

رازقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت اتاق بازرگانی فارس در حوزه مسئولیت اجتماعی استان نیز گفت: تا امروز اتاق بازرگانی فارس با همت خیران و نیک‌اندیشان عضو خود توانسته 32 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و مالی استان را آزاد کند.

در این جلسه پیش از دستور گزارش پایش فضای کسب و کار استان پاییز 1400، گزارش اجرای بند یک مصوبه استانی و بند 2 مصوبه ملی چهل و نهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان توسط شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، گزارش اجرای بند 6 مصوبه استانی پنجاهمین نشست شورای گفت‌وگوی استان توسط شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت آب و فاضلاب شیراز و گزارش حضور هیئت عمانی در استان فارس در صحن شورا ارائه شد.

انتهای پیام
captcha