۱۲۳۸ سری جهیزیه در خراسان‌جنوبی اهدا شد
کد خبر: 4043735
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌ جنوبی:

۱۲۳۸ سری جهیزیه در خراسان‌جنوبی اهدا شد

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی از توزیع یک‌هزار و ۲۳۸ سری جهیزیه در سال‌جاری به نوعروسان نیازمند زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در خراسان جنوبی خبر داد.

محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان‌جنوبی، محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌‌جنوبی امروز، 26 اسفندماه  گفت: به منظور ترغیب و تشویق جوانان به ازدواج، از ابتدای سال جاری هزار و ۲۳۸ سری جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به مبلغ ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به فرزندان مددجوی تحت حمایت امداد استان خراسان جنوبی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۴۱۱ سری جهیزیه همزمان با ماه شعبان در حال توزیع است، گفت: ارزش هر سری جهیزیه ۲۰ میلیون تومان و شامل یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، گاز و جاروبرقی است که به قیمت کارخانه خریداری و تحویل نوعروسان شده است.

عرب ادامه داد: از جهیزیه‌های توزیع شده در سال‌جاری هزار و ۱۵۸ سری توسط کمیته امداد و مابقی از کمک خیرین و مشارکت های مردم تأمین شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سرانه جهیزیه در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل ۳۰۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: سرانه جهیزیه در سال گذشته بین پنج تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده که امسال به ۱۳ تا ۲۵ میلیون تومان رسیده است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری بابت هدیه ازدواج مبلغ ۴۹۰ میلیون تومان به ۴۹ نفر فرزندان پسر تحت حمایت امداد استان پرداخت شده است.

عرب بیان کرد: در حال حاضر پشت نوبت دریافت جهیزیه نداریم، مگر افرادی که در این ایام مبارک ماه شعبان، درخواست کمک هزینه ازدواج خودشان را تحویل امداد داده باشند.

انتهای پیام
captcha