بیان واقعیت‌ها برای نسل جوان از مصداق‌های جهاد تبیین است
کد خبر: 4043525
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
فرمان تهاجم ترکیبی با محوریت جهاد تبیین/ 19

بیان واقعیت‌ها برای نسل جوان از مصداق‌های جهاد تبیین است

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب درباره جهاد تبیین، گفت: یکی از موضوعات جهاد تبیین این است که دستاوردهای نظام و انقلاب و واقعیت‌های جامعه برای نسل جوان گفته شود تا از سیاه‌نمایی‌های دشمن به‌ویژه در حوزه‌های فرهنگی جلوگیری شود.

جواد قناعتی، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارسجواد قناعتی، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس در حاشیه جشن پایان سال جهاددانشگاهی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب درباره جهاد تبیین، گفت: جهاد تبیین از دو کلمه جهاد و تبیین تشکیل شده است که هر کدام معنای خاص و مهمی دارند و باید به معنای هر دو در کنار یکدیگر توجه کرد.

وی با طرح این سؤال که فلسفه جهاد چیست و در کجا فرمان جهاد صادر می‌شود، افزود: وقتی احساس و مؤلفه‌هایی وجود دارد که مشخص می‌کند مورد هجمه واقع شده‌ایم باید در مقابل آن جهاد کنیم و این جهاد بعد دفاعی برای حفاظت از دستاوردهای نظام، انقلاب و اسلام دارد.

قناعتی با بیان اینکه تبیین نیز به معنای روشن کردن و بصیرت‌افزایی است، گفت: یکی از ابعاد جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب، قطعاً همین بحث بصیرت‌افزایی آحاد مردم است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس با یادآوری اینکه رهبر معظم  انقلاب یک حکیم ارزشمند هستند، به سخنان شهید قاسم سلیمانی در این رابطه اشاره کرد و افزود: شهید سلیمانی واژه حکیم را برای رهبر معظم انقلاب به‌کار می‌بردند که به معنای واقعی کلمه چنین است. به‌عنوان مثال وقتی معظم‌له نکته‌ای را مطرح می‌کنند، اکثراً چند سال بعد به آن می‌رسیم و این نشان می‌دهد که ایشان افق دید بسیار بالایی درباره موضوعات مختلف دارند و این نشان از حکیم بودن است.

وی اظهار کرد: بسیاری از مسئولان و صاحب‌نظران در مباحث مختلف بسیار عقب‌تر از رهبر معظم انقلاب هستند و دیر به موضوعاتی که ایشان بیان می‌فرمایند، می‌رسند و این یکی از مشکلات ماست.

قناعتی یکی از مصداق‌های جهاد تبیین را تبیین دستاوردهای نظام، انقلاب و اسلام برای ایران، منطقه و دنیا دانست و افزود: باید این دستاوردها را به‌ویژه برای نسل جوان تبیین کنیم زیرا هر جا غبارآلودی ایجاد می‌شود، تشخیص سره از ناسره مشکل است و این عدم تشخیص صحیح به دشمن کمک می‌کند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس اظهار کرد: یکی از موضوعات جهاد تبیین این است که دستاوردهای نظام و انقلاب و واقعیت‌های جامعه برای نسل جوان گفته شود تا از سیاه‌نمایی‌های دشمن به‌ویژه در حوزه‌های فرهنگی جلوگیری شود.

وی افزود: زمانی برخی از افراد عنوان می‌کردند که دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها و باید مذاکره کنیم و همواره چنین شعارهایی سر می‌دادند تا نیروی نظامی و موشک‌های ما تعطیل شوند و به سمت مذاکره برای قدرت دفاعی خود برویم؛ این شعارها شاید به ظاهر جذاب و فریبنده بودند اما نتیجه آن‌ها را امروز در قضیه اوکراین مشاهده می‌کنیم. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند کسی که بخواهد امنیت خودش را به دیگران گره زند، سیلی سختی خواهد خورد و امروز جریانات منطقه و خصوصاً بحث اوکراین گواه سخن رهبر معظم انقلاب است.

قناعتی اظهار کرد: امروز چرا دشمن ما که بسیار ادعای قدرت هم دارد، اما جرئت قد علم کردن در مقابل ایران اسلامی در تمام منطقه ندارد، قطعاً از قدرت ایران واهمه دارد و این‌ها باید همگی برای نسل جدید تبیین شود. ما تحت شدیدترین فشارها و تحریم‌ها قرار داریم اما با عزت و افتخار راه انقلاب را ادامه می‌دهیم.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس یادآور شد: ما یک تمدن چندین هزار ساله هستیم و امروز جوانان ایران اسلامی که داعیه اسلام ناب محمدی را دارند، به‌عنوان طلایه‌داران ظهور مسیر انقلاب را دنبال می‌کنند تا به یاری خدا زمینه‌ساز ظهور باشند.

وی شهید سلیمانی را از دستاوردهای انقلاب و تمدن اسلامی دانست و گفت: این شهید بزرگوار یکی از شخصیت‌های برجسته نه تنها جهان اسلام بلکه بین‌المللی است که تمام مردم آزادی‌خواه دنیا از راه و مکتب او استقبال می‌کنند.

قناعتی تصریح کرد: اگر بتوانیم ظرفیت‌های ایران اسلامی را هم برای دنیای بیرونی و کشورهای منطقه و سراسر دنیا و هم جوانان خود تبیین کنیم و به‌دنبال بصیرت‌افزایی آنان باشیم، قطعاً دشمن باز هم در نقشه‌های خود شکست خواهد خورد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha