اطلس دوره‌های آموزشی و مهارتی طلاب تدوین می‌شود
کد خبر: 4043296
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
رئیس مرکز آموزشی مهارتی بیان:

اطلس دوره‌های آموزشی و مهارتی طلاب تدوین می‌شود

رئیس مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی بیان گفت: تهیه و تدوین پیش‌نویس آمایش و اطلس دوره‌های کاربردی و مهارتی بیان، از اقدامات ارزشمند این مرکز است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم ملکی، رئیس مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی بیان

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم ملکی، رئیس مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی بیان، تحت اشراف جامعةالمصطفی العالمیه، 24 اسفند در سومین نشست هیئت اندیشه‌ورز مهارتی کاربردی اظهار کرد: باز شدن عرصه کسب تجربه و بهره‌گیری از ظرفیت و توانایی دانش‌پژوهان شرکت‌کننده در دوره‌های مهارتی، از راهبرد‌های جدید مؤسسه آموزشی مهارتی بیان است.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه به تببین مهم‌ترین اقدامات مرکز بیان طی یک ماه گذشته پرداخت و افزود: پس از برگزاری دومین جلسه هیئت اندیشه‌ورز مهارتی کاربردی، نشست‌ها و جلسات بی‌شماری با مشارکت مدیران میانی برگزار شد و ضمن بازنگری در عناوین دوره‌های مهارتی، ۹ عنوان جامع انتخاب و به تصویب اعضا رسید.

رئیس مؤسسه آموزشی مهارتی بیان، جلسه با مدیران مدارس تحت اشراف، به ویژه مدرسه امیرالمؤمنین(ع) و برپایی ۱۱ دوره مهارتی با مشارکت این مدرسه را مورد توجه قرار داد و گفت: در برپایی نشست‌های متعدد با مجموعه‌های برگزارکنندگان دوره‌های مهارتی، از آخرین دستاوردها، قالب‌ها و دانش‌های به‌روز بهره‌مند شدیم.

وی برپایی نشست‌های هم‌اندیشی با حضور دانش‌پژوهان ملیت‌های مختلف را از دیگر رویکرد‌های مرکز عنوان و اظهار کرد: برگزاری نشست با نمایندگان جامعةالمصطفی در خارج کشور و تأکید بر کنشگری فعال در فضای مجازی، از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

رئیس مؤسسه آموزشی مهارتی بیان بر تهیه و تدوین دوره‌های مهارتی کاربردی تفسیر و برگزاری نشست با متخصصین این امر اشاره کرد و یادآور شد: حرکت به سمت شناسایی دقیق نیاز‌های منطقه‌ای طلاب و دانش پژوهان و اولویت بندی دوره‌های مهارتی بانوان، از دیگر رویکرد‌های این مجموعه به شمار می‌رود.

وی ارائه دوره‌های مختلف موشن گرافیک، تربیت مدرس، آموزش فتوشاپ، کنشگری فعال در فضای مجازی، دستیار مشاور، بازنگری دوره مشاوره و... را از دیگر رویکرد‌های ترسیمی یک ماه اخیر مرکز دانست و گفت: تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه گروه‌های علمی و مهارتی، تکمیل بانک اسناد، توسعه راهبردی در کارگروه مؤسسه بیان، نهایی‌سازی عناوین جدید دوره‌های مهارتی، بارگزاری دوره‌های مهارتی در سامانه سجا، از دیگر برنامه‌ها و اقدامات مرکز بیان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی، فعال‌سازی سایت مؤسسه بیان، گسترش همکاری با مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت المصطفی، تهیه و تدوین پیش‌نویس آمایش و اطلس دوره‌های مهارتی و کاربردی و تجهیز کارگاه کامپیوتر را از دیگر فعالیت‌های اخیر مؤسسه آموزشی مهارتی بیان دانست.

رئیس مؤسسه آموزشی مهارتی بیان، ضمن تأکید بر اهمیت آماده‌سازی طرح آموزش‌های مهارتی مجازی، به ساختار‌های هیئت اندیشه‌ورز کاربردی مهارتی و اعضای فعال آن اشاره کرد و افزود: تأمل بر کارآمدی حوزه‌های مهارتی، از محور‌های اساسی جلسات و نشست‌های مؤسسه بیان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی، با تشریح اسناد و آیین‌نامه‌ها، به طرح‌ها و دوره‌ها از منظر محتوا و موضوع پرداخت و گفت: در طرح تحول، حوزه مهارت مورد توجه قرار گرفته است؛ به گونه‌ای که برای مقطع کارشناسی 10 واحد، کارشناسی ارشد شش واحد و دکتری چهار واحد مهارتی به صورت الزامی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha