ساخت «شیراز قدیم» عامل گسترش فضای گردشگری و زیارتی است
کد خبر: 4042746
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳

ساخت «شیراز قدیم» عامل گسترش فضای گردشگری و زیارتی است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خواستار ساخت «شیراز قدیم» شد و آن را عاملی جهت گسترش فضای گردشگری و زیارتی دانست و گفت: می‌توان فیلم «امین ولایت» را در همین شهرک سینمایی شیراز قدیم، ساخت.

محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز، شب گذشته، 22 اسفندماه در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا گفت: ساخت «شیراز قدیم» همچون ساخت «تهران قدیم» در شهرک سینمایی غزالی، نیاز ضروری شهر، عامل گسترش فضای گردشگری و زیارتی است.

وی افزود: می‌توان فیلم «امین ولایت» را در همین شهرک سینمایی شیراز قدیم، ساخت و یادگاری ماندگار و جاودان برای شهر مقدس شیراز برجای گذاشت. لازم است از شعار فراتر رفته، وارد عرصه کاربردی شویم تا این آرزو تحقق یابد.

هاجری در ادامه با بیان اینکه ظرفیت انسانی، تخصصی و تعهدی نیروهای شهرداری شیراز از دیگر کلان‌‎شهرها، یک سرو گردن بالاتر، توانمندتر و کارآمدتر است، افزود: لازم است از تمامی ظرفیت‌های موجود، حداکثر بهره‌برداری صورت گیرد. گرچه نگاه جداسازی سیاسی در مدیریت شهری وجود ندارد، منتهی باید مواظب بود، سلایق فردی عامل نشود. بعضی از ظرفیت‌های انسانی، مهجور و به کار گرفته نشود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه لازمه تحول در شهر بهره بردن از تمامی ظرفیت‌ها در جایگاه خودش است که متأسفانه کمی کمرنگ دیده می‌شود و افزود: حفظ کرامت و احترام متقابل شورا و شهرداری می‌تواند اثرگذار و تعالی‌بخش ادامه راهمان باشد.

وی همچنین گفت: زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی شورا و شهرداری در تنظیم و تصویب بودجه سال 1401 شهرداری شیراز قابل انکار نیست، آن هم چند برابر شدن بودجه نسبت به سال 1400، اما احساس می‌شود در توزیع عادلانه بودجه عمران و آبادی و خدمات با اولویت محلات و مناطق کمتر برخوردار، برنامه قابل قبولی لحاظ نشده است.

هاجری با بیان اینکه شمال شهرگرایی در تنظیم و تصویب بودجه کاملا مشهود است، افزود: لازم بود در توزیع بودجه، مناطق و محلات فقیرنشین در اولویت باشند که چنین نیست، البته قابل جبران است. می‌توان با اصلاح بودجه و اضافه کردن متمم، عدالت شهری بیشتر رعایت شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: فقرا، نیازمندان و مستضعفان شهر، ولی نعمت همه ما هستند و در مواقع خطر، جلودار هستند. لازم است مطالبات، توقعات و خواسته اینان، اصل و محور قرار گیرد وگرنه شهر دچار خسران شده، اعتماد و اطمینان سلب و روحیه ناامیدی موج می‌گیرد.

وی در ادامه خطاب به مسئولان کشوری، استانی، نمایندگان مجلس، شورا و شهرداران که به محلات محروم سرکشی می‌کنند، گفت: مواظب باشید با سخنان خود، ساکنین اینگونه محلات را تحقیر نکنید. حفظ کرامت و هویت محلی مردم باید رعایت شود. گاهی به بهانه انتقال و انعکاس درد و رنج مردم، آنچنان محلات محروم را سیاه و خطرناک جلوه می‌دهند که همه ساکنین احساس می‌کنند این محله جای زندگی کردن نیست.

هاجری ادامه داد: استفاده از جملات «اعتیاد بیداد می‌کند، اکثریت معتادند، مهاجرین حرف اول را می‌زنند، اراذل و اوباش قدرت‌نمایی می‌کنند، خودکشی و فرار از خانه زیاد شده است، آسیب‌های اجتماعی عمومیت دارد و... » اینگونه جملات، نه تنها به محلات کمک نمی‌کند بلکه تمامی خوبی‌های محله را ضایع می‌کند. محلات آسیب‌دیده و آفت‌زده را باید آفت‌زدایی کرد، آن هم با حفظ کرامت و هویت مردم نه تحقیر آن‌ها.

وی در ادامه سخنان خود از وضعیت خطوط هوایی شیراز گلایه کرد و گفت: شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) است، زیبنده نیست خطوط هوایی‌اش اینقدر ضعیف و ناکارآمد باشد. گردشگری و زیارت در سومین حرم باید فعال‌ترین و کارآمدترین خطوط هوایی را داشته باشد که ندارد. قصه پر غصه گرانی سفرهای هوایی زیارتی نجف، کربلا و دمشق نسبت به پرواز تفریحی به آنتالیای ترکیه، دبی امارات، تفلیس گرجستان و ایروان ارمنستان قابل لاپوشانی نیست.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: دردآور است که زوار برای سفر به عتبات، باید به اصفهان، تهران و مشهد، بروند، چون شیراز یا قادر به پوشش نبوده یا از طریق دوحه قطر، هزینه‌ها چند برابر می‌شود. همه بزرگان و نمایندگان چنانچه برای این مشکل و معضل کاری نکنند، شعار بر حق شیراز شهر زیارتی و گردشگری و سومین حرم همچنان ابتر می‌ماند.

هاجری در ادامه گفت: با توجه به مراجعات مردم به شهرداری و ادارات مربوطه در وقت اداری، با کمیسیون‌های پرتعداد شورا، برگزاری جلسات در صبح و کشاندن مدیران شهرداری به شورا جهت شرکت در کمیسیون‌ها، حق و حقوق مردم که همه ما، نماینده آن‌ها هستیم را ضایع می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم‌داری در عمل اقتضا می‌کند اولاً تعداد کمیسیون‌ها را کاهش دهیم و سپس جلسات صبح کمیسیون‌ها را به بعد از وقت اداری انتقال دهیم تا در عمل، مردم‌داری خود را اثبات کنیم، افزود: مقدم داشتن اوقات مردم بر اوقات خود از مصادیق ایثار است که باید در صحنه عمل به نمایش گذاشته شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با بیان اینکه کارکنان خدوم شهرداری به‌منظور خدمات‌رسانی گسترده به مسافرین نوروزی در حال آماده‌باش کامل بوده که جای تقدیر و تشکر دارد، گفت: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال نسبت به سال‌های گذشته، مسافرین بیشتری به شیراز بیایند، لازم است نه تنها شورا و شهرداری بلکه تمام ادارات و سازمان‌ها، حالت آماده‌باش به خود گرفته، با ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری در تمامی زمینه‌ها هماهنگ باشند تا میهمان‌نوازی شیرازی‌ها که در جهان زبانزد خاص و عام بوده، حفظ و صیانت شود.

هاجری تأکید کرد: مردم و مسافران، عزیز دل شهر هستند و باید از این عزیزان به بهترین وجه ممکن استقبال کرد تا با امنیت و آرامش کامل از تمام ظرفیت‌های شهر مقدس شیراز بهره ببرند. رضایت میهمانان اصل است نه گزارشاتی که خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha