حضور نسل جوان در مساجد موجب ایجاد فرهنگ تعامل می‌شود
کد خبر: 4042318
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

حضور نسل جوان در مساجد موجب ایجاد فرهنگ تعامل می‌شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمت شهری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تأثیر حضور نسل جوان در مساجد، گفت: حضور جوانان و نوجوانان در چنین مکان‌هایی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی، رشد فکری و ایجاد فرهنگ تعاملی را در بر دارد.

تجلیل از نواجوانان نمازگزار مسجد امام موسی کاظم شهرک سعدی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، مسعود زارعی، ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه 3 با حضور در مسجد امام موسی کاظم(ع) سعدی و قدردانی از جوانان و نوجوانان نمازگزار این مسجد، گفت: با وجود هجمه‌های بسیاری که از سوی کشورهای غربی به کشورمان وارد می‌شود، حضور نوجوانان و جوانان در این محافل نقطه قوت و امید نظام اسلامی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به شرایط جامعه نسبت به درک و شناخت جوانان از مسجد و توجه آن‌ها به نماز، بیان کرد: باید از حضور جوانان در این محافل معنوی قدردان باشیم، چراکه حضور در چنین مکان‌هایی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی، رشد فکری و ایجاد فرهنگ تعاملی را در بر دارد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز همچنین بر ایجاد برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و ورزشی با استفاده از ظرفیت مساجد تأکید کرد و این اقدامات را ارزشمند دانست.

در ادامه این مراسم مصطفی مشفقیان، معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بر اهمیت نقش مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد می‌تواند پایگاه مؤثر در ایجاد ارتباط مستقیم بین مسئولان و مردم باشد.

وی با بیان اینکه حضور جوانان و نوجوانان در مساجد و محافل مذهبی نشانگر حداقل تأثیر هجوم دشمن بر کشور در حوزه‌های مختلف است، به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر در یک جمله کوتاه از من بپرسند که شما از جوان چه می‌خواهید، خواهم گفت تحصیل، تهذیب و ورزش.

مشفقیان همچنین با اشاره به اجرای طرح مسجدمحوری، گفت: مساجد می‌توانند با ثبت‌نام در این طرح از خدمات شهرداری برای مساجد بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha