نشانه انقلابی بودن مطالعه و آگاهی است
کد خبر: 4042181
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳

نشانه انقلابی بودن مطالعه و آگاهی است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس با بیان اینکه نیاز به تولید آثار برای پاسخ به شبهات به خصوص در رشته‌های غیرمرتبط با علوم دینی احساس می‌شود، گفت: نشانه انقلابی بودن مطالعه و آگاهی است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس امروز، 21 اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح اندیشه تمدن‌ساز ویژه اساتید گفت: طرح اندیشه تمدن‌ساز ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با بحث حکمرانی خوب داشته و در خصوص تمدن‌سازی اسلامی آثار مثبتی دارد.

وی افزود: موضوع شبهه‌زدایی و بحث پاسخ به شبهات به‌ویژه در رشته‌های غیر مرتبط با علوم دینی، آثار بسیار مناسبی می‌تواند داشته باشد و این نیاز احساس می‌شود.

مقامی تصریح کرد: نشانه انقلابی بودن مطالعه و آگاهی است، اما مباحث روزمره سبب شده است که میزان آگاهی و مطالعه افراد در جامعه حتی قشر دانشجویان و اساتید نیز با کاهش مواجه شود و لازم است بیشتر از گذشته بر روی موضوعات احکام، عقاید و اخلاقی کار کرد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس در ادامه با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین گفت: معظم‎له جهاد تبیین را یک فریضه ذکر و بر اقدام آن توسط افراد تأکید کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه در راستای جهاد تبیین باید ثبت وقایع تاریخی در دستور کار قرار گیرد، افزود: چنانچه چنین اتفاقی بیفتد، بسیاری از ابهامات مردم به‌ویژه جوانان برطرف می‌شود و به‌نوعی هویت‌سازی شکل می‌گیرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بهترین زمان ممکن، موضوع جهاد تبیین را مطرح کردند و درواقع به‌نوعی بیانیه گام دوم قوام بخشیدند.

مقامی همچنین به تأثیر رشد و توسعه شبکه‌های اجتماعی در جهاد تبیین اشاره کرد و یکی از ابزارهای کارآمد در جهاد تبیین را فضای مجازی دانست و گفت: در جامعه امروزی، اثر تخریبی یک پیام و یا یک کلیپ چند دقیقه‌ای به‌مراتب بیشتر از چندین بمب و موشک است.

وی تأکید کرد: باید کمبودها و خلأها پُر شود و بر این اساس باید دید دشمن کجا و چه مسائلی را نشانه گرفته تا برای همان موضوعات نیز برنامه‌ریزی انجام شود.

انتهای پیام
captcha