مجلس در عمل به تولیدکنندگان توجه دارد
کد خبر: 4041943
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶

مجلس در عمل به تولیدکنندگان توجه دارد

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی معتقد است مجلس به تولیدکنندگان نه در شعار بلکه در عمل توجه دارد و ارائه بیش از هزار طرح به هیئت رئیسه مجلس یازدهم گویای همین نکته است.

علیرضا پاک فطرت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، علیرضا پاک فطرت، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی امروز، 19 اسفندماه در مراسم رونمایی از خودرو برقی و جمع مدیران و مسئولان در رابطه با صنعت خودروسازی کشور، گفت: مدیران باید تحول‌آفرین باشند و از افرادی که توان تولید دارند نیز حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه باید به نخبگان توجه داشته باشیم، افزود: در صنعت خودرو از نخبگان استفاده کنیم؛ چراکه شیراز علاوه بر اینکه شهر سلامت، پزشکی، عرفه، شعرا و گردشگری نیز باید شهر الکترونیک باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه زمان به ویژه برای تولید کنندگان بسیار مهم است، گفت: مجلس به تولیدکنندگان نه در شعار بلکه در عمل توجه دارد و ارائه بیش از هزار طرح به هیئت رئیسه مجلس یازدهم گویای همین نکته است.

پاک فطرت با بیان اینکه مجلس جلوتر از دولت حرکت می‌کند، اظهار کرد: طرح تسهیل در فضای کسب و کار که باید تمامی مجوزهای به صورت الکترونیکی و در حداقل زمان صادر شود و اگر وزارتخانه یا دستگاهی به موقع پاسخ نداد جریمه بسیار سنگینی خواهند شد‌.

وی با اشاره به طرح شفافیت نمایندگان نمایندگان مجلس مبنی بر در معرض دید قرار دادن میزان حقوق دریافتی با همگان، گفت: با تصویب این طرح در روزهای پایانی سال مجلس شفافیت را از خود شروع کرده است که با این اقدام از همه انتظار است در راستای پیشگیری از فساد به کمک دستگاه قضایی بیاید.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تعالی نظام خانواده و همچنین طرح هماهنگی و حمایت از بخش خصوصی دیگر طرح‌های ارائه شدن توسط مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم است.

وی همچنین خطاب به شهردار شیراز مبنی بر خرید خودروهای الکترونیکی، بیان کرد: اتومبیل تولید شده می‌تواند ویژه زائران سومین حرم اهل بیت (ع) مورد استفاده قرار بگیرد و شهرداری می‌تواند آن را خریداری کند که هم تبلیغ است و موجب خیر و برکت خواهد شد.

پاک فطرت با تاکید بر اینکه ما در ایران صنعت خودروسازی نداریم و تنها مونتاژ خودرو داریم، افزود: کشور ژاپن خودروسازی را اصلا دیگر انجام نمی‌‌دهد و طرح را می‌دهد و دیگر کشورها آن را اجرا و تولید می‌کنند.

وی در رابطه با اهمیت بهه کارگیری ظرفیت بخش خصوصی و دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: در زمینه صنعت خودروسازی ظرفیت بسیار خوبی در شهر شیراز و دانشگاه‌های آن و همچنین جذب سرمایه‌گذاران وجود دارد تا بتوانیم خودرو را به تولید برسانیم که در این رابطه دنیا به این سمت و سو رفته است و شاید در آینده‌ای نه چندان دور دیگر خودرو‌های دیزلی در شهرها دیگر حضور نداشته باشند.

یادآور می‌شود، توليد خودرو برقی با مشاركت شركت كارخانجات مخابراتي ايران (ITMC) و شركت خودرو سازان جنوب (KSJ) و در قالب تأسيس شركت آي تك موتور شيراز (ITMS) در محل سايت كارخانجات مخابراتي ايران و همچنين مركز تحقيق و توسعه خودروهاي برقي با مشاركت كارخانجات مخابراتي ايران، شركت خودرو سازان جنوب و دانشگاه صنعتي شيراز در محل سايت كارخانجات مخابراتي ايران افتتاح شد.

 كارخانجات مخابراتي ايران به عنوان بزرگترين شركت دانش بنيان توليدي كشور و شركت خودروسازان جنوب با بيش از ۲۵ سال سابقه درخشان در صنعت خودرو و در راستاي اهداف دولت محترم در خصوص اجراي دستورالعمل توليد خودروهاي جديد الكترونيكي و پيشرفته و گسترش آن در كشور، توانستند براي نخستين بار در كشور، خودروهای هوشمند الكتريكی اكسيژن با پلتفرم ملي را با صرف ۲۰ هزار ساعت كار، طراحي و توليد کنند.

انتهای پیام
captcha