جهاد تبیین خنثی‌کننده تهاجم ترکیبی دشمن است
کد خبر: 4041583
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

جهاد تبیین خنثی‌کننده تهاجم ترکیبی دشمن است

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور، جهاد تبیین را خنثی‌کننده تهاجم ترکیبی دشمن دانست و افزود: برنامه‌هایی که ما در خصوص جهاد تبیین می‌توانیم داشته باشیم پاتکی است برای مقابله با جنگ ترکیبی که علیه ما آغاز شده است و وظیفه اصلی ما در این بخش استفاده از ابزار و زبان هنر در کنار تبلیغات سنتی می‌باشد.

همایش رؤسا و سرپرستان دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

به گزارش ایکنا، به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، همایش رؤسا و سرپرستان دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از طریق ارتباط تصویری برگزار شد.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیرامون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: در شرایط کنونی که در مواجهه با هجمه سنگین تبلیغاتی روانی قرار داریم باید با تمام توان و ظرفیت وارد ساحت مقابله شویم و به این باور برسیم که توان ما به اندازه امکانات ما نیست، بلکه به اندازه تلاش، توکل و توجه ما به ذات باری تعالی و به اندازه اخلاصی است که در کارها از خود نشان می‌دهیم که اگر اینطور باشد فعالیت‌های ما با برکت شده وضریب مضاعف خواهد یافت و بازتاب، پژواک ، عمق و دامنه تأثیرگذاری بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه برای نیل به اهداف و ترسیم نقشه راه نیازمند بازنگری و تحول اساسی در برنامه‌ها، شیوه‌ها و ابزارهای تبلیغی هستیم و تمامی ظرفیت‌ها و دستگاه‌های تبلیغی می‌بایست متناسب با شرایط همگامی نمایند؛ برنامه تحول با توجه به اسناد بالادستی، منویات مقام معظم رهبری و ظرفیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حال تدوین است.

وی با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری در خصوص مردمی شدن مراسم، عنوان کرد: مردمی‌سازی یعنی حضور پرشور تمامی اقشار جامعه فارغ از سلایق سیاسی و جناحی در ارائه طرح ، ایده و اجرای برنامه‌های مراسم و مناسبت‌ها.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: نهاد شورا یک مجموعه ولایی است و نه حزبی و سیاسی و هنر اصلی متولیان مراسم به میدان آوردن تمامی اقشار مختلف مردم از تمامی گرایش‌ها و سلایق است به نحوی که این شورا می‌بایست اهتمام خود را به جذب حداکثری اقشار مختلف جامعه و همه کسانی که دل در گرو نظام، انقلاب و رهبری دارند؛ معطوف نماید و با همبستگی و وحدت بین گروه‌های مختلف شاهد تبلور وفاق ملی در برگزاری مناسبت‌ها باشیم.

وی بخش دیگری از تحول را منوط به طراوت و تازگی بخشیدن به مراسم و مناسبت‌ها با استفاده بهینه از ابتکارات، طرح‌ها و ایده‌های نو با بهره‌مندی از توان نخبگان و صاحبان فکر و ایده دانست و افزود: توجه ویژه به دو قشر جوانان و بانوان به‌عنوان هدف اصلی جنگ روانی دشمن؛ حائز اهمیت بوده و طراحی ما باید در راستای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن باشد و در تولید محتوا به نیازهای اساسی این دو قشر توجه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جهاد تبیین را وظیفه همگانی دانست و افزود: همه ارکان و اجزاء نظام به ویژه دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی در خصوص جهاد تبیین وظیفه مضاعف دارند و صرف پرداخت شکلی و تبلیغی و طرح عنوان مکرر جهاد تبیین و فرصت‌سوزی به بهانه تبیین جهاد تبیین اثر مثبتی را به دنبال نخواهد داشت بلکه عرصه اقدام در ابعاد و در گفتار مقام معظم رهبری روشن است و دستگاه‌ها باید در ساحت اجرا ورود و مجاهدت نمایند.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد افراد جامعه ما دوران انقلاب و قبل انقلاب را درک نکرده‌اند، ادامه داد: با بحث و بررسی در جلسات هیئت اندیشه‌ورز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مقرر شد راویان انقلاب همانند راهیان نور به روایتگری دوران انقلاب بپردازند تا با پاسخ‌دهی مناسب و منطقی به ابهامات و شبهات؛ شاهد تبیین دستاوردهای سترگ انقلاب اسلامی در اذهان جوانان باشیم.

وی تطبیق شرایط قبل با بعد از انقلاب و دستاوردهای عظیم آن در عرصه‌های مختلف شرایط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را نیازمند آگاهی‌بخشی دانست و افزود: تطبیق شرایط کشور با کشورهایی که به نوعی مشابه ما بوده‌اند، می تواند در مسیر جهاد تبیین برای جوانان ما بسیار حائز اهمیت باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور جهاد تبیین را خنثی‌کننده تهاجم ترکیبی دشمن دانسته و افزود: برنامه‌هایی که ما در خصوص جهاد تبیین می‌توانیم داشته باشیم پاتکی است برای مقابله با جنگ ترکیبی که علیه ما آغاز شده است و وظیفه اصلی ما در این بخش استفاده از ابزار و زبان هنر در کنار تبلیغات سنتی می‌باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت مساجد، هیئات‌ مذهبی و تشکل‌های مردم‌پایه را از دیگر برنامه‌های تحولی این شورا برشمرد.

انتهای پیام
captcha