صندوق حمایتی ویژه جامعه قرآنی تأسیس شود
کد خبر: 4040947
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
شاه‌میوه:

صندوق حمایتی ویژه جامعه قرآنی تأسیس شود

داور مسابقات بین‌المللی قرآن با بیان اینکه جامعه قرآنی مانند سایر اقشار مردم نیاز به تأمین هزینه زندگی دارند، گفت: باید صندوق حمایتی یا بیمه‌های مخصوصی برای آن‌ها در نظر گرفته شود تا با آسودگی خاطر در برنامه‌های کلان قرآنی حضور پیدا کنند.

غلامرضا شاه میوهغلامرضا شاه‌میوه، داور مسابقات بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه نقش جامعه قرآنی در بازسازی ساختارهای فرهنگی کشور چیست، گفت: عناصر جامعه قرآنی هرچند وظیفه فردی و اخلاقی دارند اما به تنهایی نمی‌توانند در این عرصه به شکل اجتماعی نقشی ایفا کنند.

وی تصریح کرد: اگر از استادی بخواهند تدریس کند و علم خود را در اختیار جوانان قرار دهد او هم مانند سایر اقشار مردم نیاز به تأمین هزینه زندگی دارد و باید برای وی حق و حقوقی در نظر گرفته شود به همین دلیل نمی‌توان انتظار داشت رایگان کار کند، چراکه به این شکل شاید افراد کمی به میدان آیند.

این داور مسابقات بین‌المللی قرآن با بیان اینکه مدیران ارشد فرهنگی کشور باید برای برنامه‌های قرآنی اهمیت ویژه قائل شوند گفت: این‌ موارد باید در سطوح مختلف اصلاح شود وگرنه جامعه قرآنی نمی‌تواند نقش خود را به خوبی ایفا کند، در واقع عناصر موجود در جامعه قرآنی را باید با ایجاد انگیزه و تأمین مالی مناسب به‌کار گیرند، همان‌طور که در بسیاری از کشورهای اسلامی این چنین است.

شاه‌میوه در پایان گفت: وقتی قاریان و اساتید قرآن به پیری می‌رسند، اما همچنان از بیمه مناسبی برخوردار نیستند و با این وضعیت اسفناک اقتصادی و معیشتی غالباً نمی‌توانند از عهده مخارجشان بر بیایند چه توقعی از جامعه قرآنی داریم؟ حداقل باید صندوق حمایتی یا بیمه‌های مخصوصی برای آن‌ها در نظر گرفته شود تا با آسودگی خاطر در برنامه‌های کلان قرآنی حضور پیدا کنند، شاید در چنین شرایطی بتوان دم از نهضت قرآن‌آموزی به معنای واقعی آن زد و موج عظیمی در کشور ایجاد کرد.

انتهای پیام
captcha