فعالیت‌های فرهنگی و خدمات اجتماعی از مساجد شروع شوند
کد خبر: 4040893
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶

فعالیت‌های فرهنگی و خدمات اجتماعی از مساجد شروع شوند

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه باید فعالیت‌های فرهنگی و خدمات اجتماعی از مسجد شروع شود و به جامعه سرایت پیدا کند، گفت: این کار هنرمندی و مدیریت امام جماعت را می‌طلبد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس‌به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس امروز، ۱۵ اسفندماه در همايش بزرگداشت سالروز تأسيس كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد که با حضور مسئولان كشوری و استانی، ائمه جماعات، مديران و رابطان كانون‌های مساجد فارس در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: این همایش فرصت خوبی برای بازاندیشی در مقوله مسجد و نقش مسجد در جامعه اسلامی است.

وی با تصریح اینکه مسلما به کار گرفتن ادب و هنر برای پیشبرد اهداف فرهنگی بسیار موثر است، افزود: مقام معظم رهبری هم تأکیداً این مسئله را فرمودند که اگر می‌خواهید کار عمیق و اثرگذاری در زمینه‌های فرهنگی داشته باشید باید از ادب و هنر استفاده کنید.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: یک مرز بین هنر ارزشی در خدمت دین و فرهنگ و هنرهایی که گاهی اوقات ممکن است مایه غفلت ما از خدا شوند، است و اگر مدیران فرهنگی ما که مدیرهای کانون ‌ها هم جزئی از آن‌ها هستند، در مدیریت فرایندهایی که در مساجد رخ می‌دهد توجه به این نکته نداشته باشند مشاهده خواهیم کرد که گاه به جای اینکه خدمت شده باشد یک انحرافی هم رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری رسماً در سال‌های اخیر فرمودند مدیر مسجد روحانی است، یعنی امام جماعت مسجد باید مدیریت کند زیرا معظم‌له می‌خواهند سلامت فضای مسجد از حیث معنویت و امور دینی محفوظ بماند و اگر این مدیریت را به فرد دیگری که دغدغه‌مند است اما علم لازم برای مدیریت دینی مسجد را ندارد، بدهیم، آسیب‌هایی متوجه ما خواهد شد.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: برای اینکه شبکه مساجد استان شکل بگیرد و ارتباط  مجموعه مساجد استان با ولایت و رهبری امت سامان پیدا کند، مرکز امور مساجد  استان فارس در ماه‌های اخیر تجدید سامان شده است.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه باید فعالیت‌های فرهنگی و خدمات اجتماعی از مسجد شروع شود و به جامعه سرایت پیدا کند، گفت: این هنرمندی و مدیریت امام جماعت را می‌طلبد که باید حتی در این جهت آموزش‌هایی با همکاری حوزه علمیه داده شود.

وی با اشاره به برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور بیان کرد: رهبر معظم تأکید داشتند که نقشه مهندسی فرهنگی کشور باید انجام شود و ابلاغ فرمودند اما حدود ۸ الی ۹ سال معطل مانده بود. به حمد الهی اولین استانی بودیم که برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی را آماده کردیم و تصویب شد و این سند برش نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس به دست ریاست جمهوری رونمایی شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ٨۶ برنامه فرهنگی برای سال ١۴٠١ در فارس پیش‌بینی شده است، افزود: کانون‌ها توجه داشته باشند که کدام یک از این برنامه‌ها را می‌توانند اجرا کنند و برای این کار تقسیم کار، تعامل و همکفری کنند.

انتهای پیام
captcha