مبلغان عامل وحدت باشند
کد خبر: 4040460
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

مبلغان عامل وحدت باشند

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز با تأکید بر اینکه مبلغان موفق باید عامل وحدت باشند زیرا پیامبر(ص) این‌گونه بود، گفت: متأسفانه در برخی از مناطق مساجد متروک شده‌اند و این نشان از کار نکردن است که همت و عزم جهادی مبلغان را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مسئول حوزه علمیه منصوریه شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز امروز، 14 اسفندماه در هشتمین گردهمایی مبلغان قرارگاه عمار این حوزه علمیه با اشاره به نقش مهم تبلیغ دین گفت: نباید تبلیغ را دست کم گرفت و این همان کار انبیای الهی است.

وی با تأکید بر اینکه مبلغین موفق باید عامل وحدت باشند زیرا پیامبر(ص) اینگونه بود، گفت: متأسفانه در برخی از مناطق مساجد متروک شده‌اند و این نشان از کار نکردن است که همت و عزم جهادی مبلغان در این زمینه را می‌طلبد که طلاب قرارگاه عمار با این روحیه جهادی و اخلاص در کار از روز اول مشغول به تبلیغ بوده‌اند.

حدائق با یادآوری آیات قرآن کریم در این رابطه، پیامبر(ص) را الگویی در این زمینه دانست و گفت: بهترین و برجسته‌ترین مدیر هستی رسول‌الله(ص) است. مدیر موفق کسی است که حاضر و ناظر باشد، رسول‌الله(ص) بین مردم، با مردم و بی خبر از حال مردم نبود مدیران نیز باید از این مطلب درس بگیرند، امروز یک انسان موفق انسانی است که مردمی باشد، مدیری که از درب پشت بیاید و از درب پشت برود برای مدیریت مناسب نیست.

عضو جامعه روحانیت شیراز با اشاره به فرمایشات امام راحل که فرمودند مسئول به معنای خادم و نوکر است، افزود: اگر مدیری حال نوکری ندارد رها کند، رسیدگی به مشکلات مردم جزو شایسته‌ترین کارها است و مسئولان باید پاسخگوی مردم باشند.

وی همچنین در خصوص امر به معروف و نهی از منکر نیز گفت: برای امر به معروف باید قلب را به تسخیر خود در بیاورید، نباید امر به معروف ترک و نهی از منکر فراموش شود، نباید بی‌حجابی ارزش شود، صدهزار شهید داده‌ایم و تا قیامت باید برابر این عزیزان سر خم کنیم، نمایندگان مجلس و مسئولان استانی و وزرا همه مسئول هستند، امر به معروف یک نظارت ملی است.

حدائق درباره مراسم مذهبی هم گفت: در اعیاد گذشته و پیش‌رو جا دارد هر بخشی، اداره و ارگانی به سهم و اندازه خود کار کند تا شهر رنگ و بوی دینی بگیرد لذا مدیران استان باید سرخط باشند.

انتهای پیام
captcha