عمل به آموزه‌های قرآن باید سرلوحه فعالیتهای مردم باشد
کد خبر: 4039976
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲
رئیس جامعه المصطفی گلستان:

عمل به آموزه‌های قرآن باید سرلوحه فعالیتهای مردم باشد

رئیس جامعه المصطفی گلستان با بیان اینکه عمل به آموزه‌های قرآن باید سرلوحه فعالیتهای مردم قرار گیرد، گفت: باید شرایطی ایجاد شود که عمل به آموزه‌های قرآن در تمام شئونات زندگی مردم مشهود و قابل لمس شود.

حجت الاسلام حسینی رئیس جامعه المصطفی گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام سید کمال حسینی، رئیس جامعه المصطفی گلستان در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیث جامعه که ۱۱ اسفند در سالن امام خمینی(ره) جامعه المصطفی گرگان برگزار شد، گفت: قرآن معجزه جاوید پیامبر(ص) است که خداوند برای آرامش و آسایش مادی و معنوی انسان آن را بر قلب پیامبر نازل کرد تا زمینه سعادت انسان را فراهم کند.

رئیس جامعه المصطفی گلستان با بیان اینکه اگر به دنبال برنامه‌ای برای هدایت و سعادت بشر هستیم باید به قرآن مراجعه کنیم، افزود: قرآن سفره و خوان الهی است که هر کس متناسب با ظرفیت روحی و درک معنوی خود از آن بهره مند می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه قرآن در مورد مسائل گوناگون در مورد نیازها و خواسته‌های بشر برنامه دارد، افزود: قرآن مخصوص زمان و مکان خاصی نیست بلکه اگر از خود قرآن سوال شود در خصوص چگونگی زندگی و نحوه غذا خوردن و لباس پوشیدن، مرگ و زندگی و عاقبت به خیری به سوالات انسان‌ها پاسخ می‌دهد.

رئیس جامعه المصطفی گلستان بیان کرد: باید شرایطی ایجاد شود که عمل به آموزه‌های قرآن در تمام شئونات زندگی مردم، مشهود و قابل لمس شود چرا که جامعه‌ای که قرآنی باشد از انحرافات به دور است.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: با افزایش انس و الفت مردم به ویژه نسل‌های جوان با قرآن و مفاهیم قرآنی می‌توان زندگی در جامعه‌ای سالم و سعادتمند را برای نسل‌های بعد پیش بینی کرد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی در زمان پیامبر(ص)متوقف نشد، افزود: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص)، نشر آموزه‌های قرآنی توسط امام علی(ع) و شاگردانش ادامه پیدا کرد و این نشان می‌دهد که علما و روحانیون در ادامه دهنده راه انبیاء و انتقال آموزه‌های قرآنی نقش ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام
captcha