معیشت اصحاب فرهنگ و هنر اولویت دولت سیزدهم است
کد خبر: 4039944
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹

معیشت اصحاب فرهنگ و هنر اولویت دولت سیزدهم است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مسائل معیشتی اصحاب فرهنگ و هنر و ضرورت حمایت از این قشر را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 11 اسفندماه در جمع کارکنان این اداره، به اهمیت فرهنگ و هنر در جامعه‌سازی اشاره کرد و گفت: توجه به مقوله فرهنگ، مسائل معیشتی اصحاب فرهنگ و هنر و ضرورت حمایت از این قشر فرهیخته یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم است.

وی افزود: در این راستا اتخاذ سیاست‌های حمایتی به منظور حفظ منزلت پرچمداران فرهنگ و هنر کشور و همچنین توزیع عادلانه امکانات و رونق اقتصاد فرهنگ و هنر از محوری‌ترین برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شده است.

قانعی اظهار کرد: در استان فارس نیز اقدامات جدی را در راستای ارائه خدمات حمایتی در حوزه خدمات فرهنگی و هنری و کسب و کارهای رسانه‌ای و تولید محتوای دیجیتال و همچنین کسب و کارهای نشر فرهنگی و خدمات هنری انجام خواهیم داد که یکی از آن‌ها ارائه تسهیلات به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: ارشاد فارس بیش از 260 میلیارد ریال در قالب تسهیلات کارا،  بیش از 50 میلیارد ریال در قالب تسهیلات تحفه و بیش 15 میلیارد ریال تسهیلات حمایت از کسب و کارهای خرد خانگی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری حمایت کرده است.

وی در پایان یادآور شد: اصحاب فرهنگ و هنر در سراسر  استان فارس می‌توانند با ارائه طرح‌های مرتبط با فرهنگ و هنر به کارشناس مشاغل اداره‌کل از تسهیلات بند الف تبصره 18 استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha