توسعه متوازن حدیث، نهج‌البلاغه و صحیفه در جشنواره قرآن و حدیث المصطفی
کد خبر: 4039707
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹

توسعه متوازن حدیث، نهج‌البلاغه و صحیفه در جشنواره قرآن و حدیث المصطفی

رئیس جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی گفت: اهتمام جدی نسبت به توسعه متوازن «حدیث و ادعیه»، «نهج‌البلاغه» و «صحیفه سجادیه» در کنار قرآن کریم در جشنواره بیست‌و هفتم داشته‌ایم.

محمدحسین رفیعی، مدیرکل قرآن و حدیث المصطفی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رفیعی، مدیرکل قرآن و حدیث و رئیس بیست‌ و هفتمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی دهم اسفند در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی، سلسله مسابقاتی با محوریت قرآن، حدیث و دعا است که هر ساله با هدف ایجاد و افزایش اُنس با معارف ثقلین مبارکین میان طلاب، دانش‌پژوهان، فارغ‌التحصیلان، اساتید و خانواده‌های آنان، مراکز، مدارس و مؤسسات تحت اشراف جامعةالمصطفی العالمیه برگزار می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه افزود: بدون اغراق و از نگاه کارشناسان می‌گویم که این رقابت‌ها به‌عنوان بزرگترین مسابقات قرآنی و حدیثی در میان مجامع علمی و قرآنی جهان از حیث استقبال، تنوع ملیتی، تنوع رشته‌ها، مقاطع ومخاطبان، وسعت سرزمینی برگزاری بی‌نظیر شمرده شده و البته این از الطاف الهی است که بر این نهاد علمی تربیتی و بین‌المللی منت گذاشته است.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه ادامه داد: «تأکید بر حرکت در مسیر تحقق رسالت‌های المصطفی در طراحی و اجرای جشنواره»، «تأکید بر سیر مطالعاتی تفسیر کل قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در طول مدت تحصیل طلاب المصطفی»، «اهتمام به توسعه متوازن جشنواره درحوزه حدیث و ادعیه به ویژه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در کنار قرآن کریم» از جمله سیاست‌های راهبری المصطفی در برگزاری این جشنواره بین‌المللی است.

حجت‌الاسلام رفیعی بیان کرد: در جشنواره بیست‌ و هفتم که در ۲۷ رشته به صورت کتبی و شفاهی، از یک تا سه مرحله برگزار شد، علاوه بر ایران، طلاب و دانش‌آموختگان، دانش‌پژوهان دانشگاه مجازی، خانواده‌های طلاب، کارکنان و اساتید بیش از ۲۰ کشور جهان در این مسابقات مشارکت داشتند که ان‌شاءالله پرونده این دوره فردا، چهارشنبه ۱۱ اسفندماه با تقدیر از برگزیدگان بسته خواهد شد.

وی افزود: قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی، هم‌خوانی، اذان، ابتهال، حفظ کل، ۲۵ – ۲۰- ۱۵- ۱۰- ۵-۳- ۲-۱ و نیم جزء، حفظ سور منتخب، حفظ ۱۰ و ۱۵ سوره و تواشیح رشته‌های نهایی این دوره را تشکیل دادند.

مدیرکل قرآن و حدیث المصطفی اظهار کرد: ایران، افغانستان، پاکستان، هند، عراق، ترکیه، روسیه، قرقیزستان، ترکمنستان، اندونزی، تایلند، بنگلادش، سریلانکا، سنگال، موریتانی، گامیبیا، ماداگاسکار، تانزانیا، نیجر، نیجریه و سیرالئون از جمله کشور‌های مشارکت کننده در این دوره از مسابقات بودند.

وی به حضور قریب به ۱۴ هزار نفری خانواده بزرگ المصطفائیان در این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: طلاب داخل کشور ۲۲۰۳ نفر، متسابقین خارج از کشور ۶۲۰۰ نفر، دانشجویان دانشگاه مجازی ۵۱۳ نفر، کارکنان و استادان ۴۱۰ نفر، خانواده کارکنان و استادان ۱۹۰ نفر، خانواده طلاب ۴۱۰۰ نفر و در مجموعه ۱۳ هزار و ۶۱۰ نفر در این جشنواره حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha