برگزیدگان نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان قوه مقننه تجلیل شدند + عکس
کد خبر: 4039495
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
با حضور رئیس حوزه ریاست مجلس

برگزیدگان نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان قوه مقننه تجلیل شدند + عکس

مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه مقننه ظهر امروز با حضور سیدمحمدجواد شوشتری، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی و با تجلیل از برگزیدگان برگزار شد.

اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان قوه مقننه

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم تجلیل از برگزیدگان نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه مقننه ظهر امروز دوشنبه، ۹ اسفندماه با حضور سیدمحمدجواد شوشتری، مشاور و رئیس حوزه ریاست، محمدعلی قندهاری‌نیا مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی و محسن کشتکار رئیس شورای دارالقرآن مجلس شورای اسلامی در ساختمان شیخ فضل‌الله خانه ملت برگزار شد.

سیدمحمدجواد شوشتری، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: افتخار ما این است که پیامبر ما حضرت محمد(ص) است؛ پیامبری که در آیه 30 سوره «فرقان»، در برابر خداوند در مورد مهجوریت قرآن در بین امتش شکایت می‌کند؛ «... إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُواْ هَذَا الْقُرْءَانَ مَهْجُورًا»؛ مهجوریت قرآن یعنی روی گردانی و دوری از آن و این یعنی از قرآن استفاده شایسته و بایسته، به عمل نیامده و قرآن، بیگانه و در جامعه ترک شده است.
 
وی با تأکید بر اینکه جامعه اسلامی و ما شیعان باید در برابر قرآن وظیفه‌مند باشیم و آن را از مهجوریت دربیاوریم، گفت: امیدواریم همه از قرآن فیض ببریم و بزرگی آن را حس کنیم و برکت آن را در خانواده و نسلمان قرار دهیم و با توسل به آن بتوانیم سبک زندگی‌مان را عوض کنیم.
سید محمدجواد شوشتری، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس
 
بنابراین گزارش محسن کشتکار، رئیس شورای دارالقرآن مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی در مورد نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان قوه مقننه گفت: نوزدهمین مسابقات مجلس شورای اسلامی همزمان با دهه مبارک فجر در ۵ رشته قرائت و ترتیل به صورت شفاهی و حفظ سوره شریفه «قلم» با مفاهیم مسابقه تجوید و تفسیر قرآنی داستان زندگی حضرت موسی(ع)، به صورت مکتوب در سایت دارالقرآن در اختیار تمام شرکت‌کنندگان قرار گرفته بود.



رئیس شورای دارالقرآن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: داوری بخش کتبی این مسابقات را استاد اسلامی در قسمت تفسیر برعهده داشتند، بخش داوری تجوید و حفظ سوره «قلم» نیز به عهده بنده بود؛ در قسمت قرائت و ترتیل از حضور اساتید برجسته‌ای همچون استاد عباس امام جمعه و همچنین استاد تهرانی بهره‌مند شدیم.

وی ادامه داد: مسابقات قرآنی امسال یک ویژگی خاص در حوزه بانوان داشت و آن هم ترتیل قرآنی بانوان مجلس بود که روز گذشته در سالن اجتماعات روابط عمومی برگزار شد. در این بخش تعدادی از ایشان و همچنین فرزندان کارمندان شاغل در مجلس شورای اسلامی شرکت کردند که داوری این رقابت قرآنی با یکی از بانوان معرفی شده از طرف سازمان دارالقرآن انجام شد و حائزان رتبه هم در این بخش معرفی شدند.
 
رئیس شورای دارالقرآن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این دوره برخی از کارمندان در بیش از ۱ الی ۲ رشته شرکت کرده‌اند، در هر بخش ترتیل و قرائت آقایان و بانوان نزدیک به ۱۵ شرکت‌کننده حضور داشتند؛ در ضمن در بخش مسابقه کتبی تعداد شرکت‌کنندگان بیش از ٣٠٠ نفر از کارکنان و خانواده‌هایشان شرکت داشتند.
شعرخوانی احمد بابایی، شاعر کشور در خصوص مبعث، حضرت محمد(ص) و حضرت علی(ع) بخشی از این برنامه بود. در بخش دیگری از این برنامه آرزو اسلامی، دکترای الهیات و معارف اسلامی، استاد دانشگاه تهران و دارای بیش از صد رتبه قهرمانی کشوری و همچنین حافظ روشندل کل قرآن کریم به سؤالات مجری پاساخ داد. در پایان این مراسم  از برگزیدگان با اهدای جوایزی تجلیل شد که اسامی آنها به شرح زیر است.
برگزیدگان نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان قوه مقننه تجلیل شدند+ عکس و فیلم
برگزیدگان نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان قوه مقننه تجلیل شدند+ عکس و فیلم
انتهای پیام
captcha