آزادسازی 232 زندانی نیازمند در فارس
کد خبر: 4038993
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵

آزادسازی 232 زندانی نیازمند در فارس

مدیرکل زندان‌های فارس از آزادسازی 232 زندانی جرائم عمد نیازمند از ابتدای سال جاری تاکنون با همت خیران از زندان‌های استان خبر داد.

نشست مددجویان زندان های فارسگزارش ایکنا از فارس، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس امروز، 7 اسفندماه در جمع مددکاران زندان مرکزی شیراز با اشاره به عمد والای خیران در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، با همت مددکاران و کمک خیرین زمینه آزادی 232 زندانی جرائم عمد از زندان‌های استان فراهم شده است.

وی افزود: با ایجاد بستر لازم به منظور افزایش ایجاد زمینه صلح و سازش بین زندانیان و شکات آنان، خصوصاً زندانیان محکوم به قصاص که مدت زمان طولانی وضعیت آنان توسط اولیای دم مشخص نشده است، اولیای دم تعداد 42 نفر از زندانیان محکوم به قصاص دعوت و زمینه جلب رضایت تعداد 38 نفر از آنان فراهم شده است که از این تعداد، تاکنون 10 نفر از آنان از زندان آزاد شده‌اند و در پرونده گذشت شاکی، استان فارس رتبه اول کشور را دارد.

مدیرکل زندان‌های فارس ادامه داد: برای تعداد 41 نفر از زندانیان نیز اعمال ماده 429 قانون مجازات اسلامی درخواست شده است که تاکنون تعداد 6 نفر آن‌ها با تودیع وثیقه از زندان آزاد شده و 20 نفر نیز قادر به تودیع تأمین نشده‌اند.

ابراهیمی یادآور شد: علاوه برآن در 11 ماهه سال جاری  تعداد 1378 نفر از زندانیان جرائم عمد و غیر عمد زندان‌های استان نیز با جلب رضایت شکات از زندان آزاد شده‌اند و این اقدامات با همت مددکاران انجام شده و لازم است با اقتدا به مولای متقیان حضرت علی(ع)، تلاش بیشتری داشته باشیم تا حقی تضییع نشود چرا که زندان آسیب‌های خاص خودش را دارد و ما باید با تمام تلاش از آسیب‌های ناشی از حبس بکاهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کار مددکاران در زندان گفت: مددکاری در زندان هنر است، چرا که با چالش‌های متفاوتی در زندان مواجه است از یک طرف باید زندانی را از لحاظ روحی، روانی، رفتاری، اخلاقی، مهارتی و توانمندسازی آماده بازگشت به جامعه کند و از طرفی دیگر علاوه بر رفع مشکلات اجتماعی، پرونده قضایی وی را بررسی و به مراجع قضایی منعکس کند.

ابراهیمی با بیان اینکه مددکار تنها فردی است که می‌تواند پل ارتباطی بین زندانی و خانواده او و شاکیان پرونده باشد و با توجه به این شاخصه‌ها، مددکاری از امور مهم و با اهمیت در زندان‌ها است، گفت: باید بدانیم که این جایگاه قداست دارد زیرا مددکار، کار خدمت به همنوع را دنبال می‌کند.

مدیرکل زندان‌های فارس اظهار کرد: حق آزادی، بعد از حیات بنیادی ترین حق در جامعه بشری است و تمام تلاش مددکار این است که زندانی با استفاده از ارفاقات و امتیازات قانونی به این حق دست یابد و به همین دلیل است که اهمیت کار شما مددکاران را دوچندان می‌‍کند.

انتهای پیام
captcha