حمایت رئیس جمهور زنگبار از فعالیت‌های علمی جامعةالمصطفی
کد خبر: 4038703
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰

حمایت رئیس جمهور زنگبار از فعالیت‌های علمی جامعةالمصطفی

رئیس جمهور زنگبار فعالیت‌های علمی و دانشی نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه را ارزشمند توصیف و حمایت خود را از فعالیت‌های علمی و دانشی این مرکز علمی با اختصاص زمینی در شهرک علمی - دانشگاهی منطقه زنگبار اعلام کرد.

حمایت رئیس جمهور زنگبار از فعالیت‌های علمی جامعةالمصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حسین موئینی، رئیس جمهور زنگبار، امروز ششم اسفند در دیدار رئیس و معاونین نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در کشور تانزانیا ضمن خیر مقدم و تقدیر از زحمات علمی، دانشی و تولید علم این مرکز علمی و بین‌المللی اظهار کرد: رشد، تعالی و رونق علم در میان مردم آفریقا بویژه منطقه زنگبار برای ما بسیار حائز اهمیت است و جامعةالمصطفی در این مسیر بسیار موفق و اثرگذار عمل کرده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس جمهور زنگبار ادامه داد: نگاه مسئولان و برنامه‌ریزان زنگبار در خصوص توسعه علمی و دانشی در این منطقه بسیار جدی و اهمیت دارد، لذا آمادگی داریم تا تعاملات علمی، دانشی و تولید علم را با جامعةالمصطفی العالمیه توسعه دهیم.

موئینی به گزارش ارائه شده توسط حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی، رئیس نمایندگی المصطفی در تانزانیا اشاره کرد و افزود: با گزارش جامع و ارزشمندی که ارائه شد، بسیار راغب هستم برای دستیابی به موضوعات مطرح شده همکاری وسیع شکل بگیرد و این مستلزم جدیّـت در کار و پیگیری است.

رئیس جمهور زنگبار تصریح کرد: برای اولین گام باید بگویم در حال احداث شهرک علمی- دانشگاهی برای منطقه زنگبار هستیم و با توجه به اهمیت موضوع و جایگاه علمی و دانشی جامعةالمصطفی عرصه‌ای چند هکتاری را به منظور تأسیس دانشگاه بین‌المللی المصطفی در همین شهرک در اختیار شما قرار خواهیم داد.

موئینی ضمن ابراز خرسندی از این نشست، تأکید کرد: همکاری‌های علمی در عصر حاضر یک ضرورت قابل توجه و اساسی است که با هدف ارتقای سطح آگاهی جامعه می‌تواند آثار و برکات ارزشمندی را برای نسل امروز و فردا کشور رقم زند، لذا مذاکرات صورت گرفته و تصمیمات اتخاذ شده را به وزرای مربوط ارجاع می‌دهم تا هر چه زودتر این اتفاق مهم صورت بگیرد.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی، رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی و دانشی المصطفی اظهار کرد: جامعةالمصطفی العالمیه با توجه به مرجعیت علمی و دانشی که دارد تاکنون با بیش از ۲۰۰ مرکز علمی و دانشی داخلی و بین‌المللی تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسانده است و این آمادگی وجود دارد مناسبات علمی و دانشی خود را در کشور زنگبار توسعه دهیم.

نماینده المصطفی در دارالسلام با تبیین اهداف جامعةالمصطفی العالمیه و گستره فعالیت آن در کشور‌های مختلف، به ارائه نکات و طرح‌های پیشنهادی پرداخت که تمامی طرح‌ها و برنامه‌ها مورد موافقت رئیس جمهور زنگبار قرار گرفت.

لازم به توضیح است، نمایندگی المصطفی در تانزانیا، در ماه‌های اخیر مجوز فعالیت را بطور مستقل و رسمی از کشور زنگبار دریافت کرده است. در واقع مجمع الجزایر زنگبار که شامل؛ اونگوجا، پمبا، مافیا و چند جزیره دیگر می‌باشد که به‌صورت نیمه خودمختار توسط دولت انقلابی زنگبار اداره می‌شود.

حمایت رئیس جمهور زنگبار از فعالیت‌های علمی جامعةالمصطفی

انتهای پیام
captcha