ترویج معارف قرآن با همه ابزارها تقویت شود
کد خبر: 4038593
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

ترویج معارف قرآن با همه ابزارها تقویت شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه باورهای قرآنی اهالی مسجد را می‌توان از طریق بیان داستان‌های قرآنی، بازی‌های قرآنی و سایر ابزارهای فرهنگی در دسترس، تقویت کرد، گفت: باید ترویج معارف قرآن و اخلاقیات را با همه ابزارهای موجود ارتقا داد.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 5 اسفندماه در بازدید از مسجد حضرت رسول اعظم(ص) شیراز با اشاره به نقش مساجد در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی گفت: مساجد در تاریخ انقلاب همواره بهترین مکان برای استعدادیابی نوجوانان بوده‌اند.

وی افزود: فعالیت‌های گسترده فرهنگی و هنری اعم از تشکیل گروه‌های سرود، اردوهای تفریحی، فرهنگی و نظامی، کلاس‌های آموزشی و غیره موجب پررونق شدن و پویا شدن فضای مساجد خواهد شد.

قانعی بیان کرد: در کنار این فعالیت‌ها باید به ترویج و توسعه مطالعه و معرفت‌افزایی اهالی مساجد توجه ویژه داشت، چرا که مهم‌ترین کار و ماندگارترین فعالیت فرهنگی، تعمیق باورهای دینی و اعتقادی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه توسعه مهارت‌های فردی و اجتماعی مسجدی‌ها از دیگر امور مورد نیاز نوجوانان و اهالی مساجد است، گفت: باورهای قرآنی اهالی مسجد را می‌توان از طریق بیان داستان‌های قرآنی، بازی‌های قرآنی و سایر ابزارهای فرهنگی در دسترس، تقویت کرد و باید ترویج معارف قرآن و اخلاقیات را با همه ابزارهای موجود ارتقا داد.

وی یادآور شد: جریان انقلابی امروزه در حوزه تربیت کودک و نوجوان صاحب یک مانیفست حساب شده است که از دل معارف قرآن و اهل بیت(ع) و توسط متخصصین و مجتهدین احصا شده و برای ترویج آن لازم است با مجموعه‌های آشنا با این امر ارتباط گرفت و این معارف را گسترش داد.

قانعی در پایان با اشاره به اینکه مسجد رسول اعظم(ص) همواره در فضیلت جذب و به‎کارگیری و نخبه‌پروری جوانان و نوجوانان زبانزد اهالی فرهنگ بوده است، گفت: این مسجد در بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی شیراز پیشتاز و نقش‌آفرین است.

انتهای پیام
captcha