وضعیت وخیم ۱۸۵ بیمار کرونا در بیمارستان‌های فارس
کد خبر: 4038592
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

وضعیت وخیم ۱۸۵ بیمار کرونا در بیمارستان‌های فارس

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هم‌اکنون هزار و ۱۸۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۸۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

آمار کرونا، استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه‌ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز پنج‌شنبه، پنجم اسفند ۱۴۰۰ اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۴۸ هزار و ۳۵۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۰۱ هزار و ۹۲۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۹۹ هزار و ۷۱۹ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۰۵ هزار و ۲۱۸ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۴۸ هزار و ۶۳۳ مورد تست سریع انجام شده و ۹۶ هزار و ۷۰۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۱۵۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم‌اکنون هزار و ۱۸۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۸۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۷۴۲ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۸۲ هزار و ۵۶۸ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۷۸۱ هزار و ۹۶ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۵۳ هزار و ۷۶۳ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۴۴ هزار و ۵۱۷ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۸۲ هزار و ۸۱۶ دُز نوبت سوم واکسن بوده است».

انتهای پیام
captcha