نگرانی مدافعان سلامت فارس از حضور مردم در اماکن شلوغ
کد خبر: 4038425
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

نگرانی مدافعان سلامت فارس از حضور مردم در اماکن شلوغ

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، حضور مردم در تجمعات و مراکز خرید شلوغ و پُرتردد در آستانه سال نو را به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تهدید کننده سلامت مردم برشمرد.

سیدوحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 4 اسفندماه شیراز در نشست امروز ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه حضور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان دانشگاه در این ایام عنوان کرد و حضور مردم در تجمعات و مراکز خرید شلوغ و پُرتردد در آستانه سال نو را به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تهدید کننده سلامت مردم برشمرد.

وی از ایثارگری و اقدامات جهادگرانه کارکنان بهداشت و درمان به ویژه کادر درگیر با کرونا که به صورت بی وقفه و شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات سلامت به مردم هستند نیز قدردانی کرد و از مردم خواست تا افرادی که تا کنون واکسن خود را دریافت نکرده‌اند، هرچه سریعتر به مراکز اعلام شده از سوی روابط عمومی دانشگاه مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.

حسینی با تأکید بر اولویت اقدامات پیشگرانه به ویژه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تکمیل دُزهای واکسن کرونا در مدیریت و کنترل بیماری کووید۱۹ از سوی مردم، گفت: مردم باید با توجه به وضعیت کرونا در استان، با پرهیز از هرگونه عادی‌پنداری و ساده‌انگاری، به توصیه‌های بهداشتی پایبند باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیشترین علت افزایش انتقال و شیوع کروناویروس را حضور افراد در تجمعات به ویژه دورهمی‌های خانوادگی و مراکز شلوغ و پرتردد دانست و توصیه کرد تا با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز، مردم از حضور و تجمع در مراکز خرید و مناطق پرتردد و شلوغ بپرهیزند.

وی، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در این شرایط بحرانی را موجب پیشگیری از افزایش و انتشار این بیماری در جامعه برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با همراهی و همدلی مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین تلاش مجموعه سلامت، شاهد کاهش آمار این بیماری در سطح جامعه باشیم.

حسینی ضمن پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبود یافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس نیز پرداخت.

انتهای پیام
captcha