دستگاه‌های فرهنگی مناسبتی پیش می‌روند
کد خبر: 4038317
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

دستگاه‌های فرهنگی مناسبتی پیش می‌روند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از تلاش برای بازگرداندن عقلانیت به سیستم حوزه فرهنگی گفت و افزود: عمده دستگاه‌های فرهنگی مناسبتی پیش می‌روند و برنامه‌ها یک شکل و تهی از خلاقیت شده است.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 4 اسفندماه در دیدار با مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی استان با بیان اینکه در شورای فرهنگ عمومی تصمیات عمدتا در خلأ گرفته می‌شود و این مهم پاسخگوی وضعیت فرهنگی موجود نیست، تاکید کرد: با کلیات نمی‌توان حوزه فرهنگی را مدیریت کرد.

وی شیوه‌های اجرایی را از مسائلی عنوان کرد که در اجرای سند با آن مواجه هستیم و گفت: در حال رایزنی با سازمان مدیریت برنامه و بودجه استانداری هستیم که در سال ۱۴۰۱، مسائل درون ساختاری برای اجرای سند مرتفع شده باشد.

قانعی از تلاش برای بازگرداندن عقلانیت به سیستم حوزه فرهنگی سخن گفت و افزود: عمده دستگاه‌های فرهنگی مناسبتی پیش می‌روند و برنامه‌ها یک شکل و تهی از خلاقیت شده است.

وی با بیان اینکه باید اتاق تحلیل وضعیت برای اخذ تصمیمات واقعی در راستای اجرای سند فرهنگی استان راه‌اندازی شود، گفت: تخصصی‌سازی حوزه فرهنگ مسئله‌ای است که مغفول مانده و برای احیای آن باید به عنوان متولیان فرهنگی تلاش کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تأکید کرد: برای اثر بخشی اقدامات فرهنگی باید علمی پیش رفت و این ظرفیت در جهاددانشگاهی وجود دارد.

وی به نتیجه رساندن مسئله فرهنگ عمومی را جدی‌ترین رسالت این اداره‌کل ذکر کرد و افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاددانشگاهی در بسیاری از حوزه‌ها اشتراکات محتوایی با هم دارند و در واقع جهاددانشگاهی در بسیاری از حوزه‌ها پیشرو بوده است.

انتهای پیام
captcha