آمادگی جهاددانشگاهی برای انجام مأموریت‌های فرهنگی متناسب با نیاز روز
کد خبر: 4038292
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

آمادگی جهاددانشگاهی برای انجام مأموریت‌های فرهنگی متناسب با نیاز روز

رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی این نهاد علمی و انقلابی گفت: این ظرفیت در مجموعه جهاددانشگاهی استان وجود دارد تا ماموریت فرهنگی که متناسب با نیاز جامعه و ابزارهای موجود را افزایش و شاهد اثرات آن در سال‌های آتی باشیم.

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، 4 اسفندماه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه ظاهر اقدامات فرهنگی آسان اما کار در این حوزه سخت است، به تشریح فعالیت‌های جهاددانشگاهی طی چهار دهه پس از تاسیس پرداخت.

وی با اشاره به قدمت فرهنگی جهاددانشگاهی در راستای رسیدن به توسعه، پیشرفت و توسعه امور فرهنگی، گفت: شاهد سبقه فرهنگی خوبی طی چهل سال گذشته توسط این نهاد انقلابی در استان فارس بوده‌ایم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس افزود: در حال حاضر ۳ خبرگزاری ایکنا، ایسنا و سینا پرس و همچنین مرکز افکارسنجی زیرمجموعه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در استان فعالیت دارند.

بابایی با اشاره به برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی توسط جهاددانشگاهی فارس طی سال‌های اخیر، جشنواره سراسری دانشجویی تجسمی قرآن و هنر تحت عنوان «شهود قدسی» را از جمله این رویدادها ذکر و اظهار کرد: خوشبختانه مجموعه جهاد دانشگاهی فارس سعی کرده است تا بر اساس نیازهای جامعه در حوزه فرهنگی، گام‌های مثبتی بردارد.

وی با بیان اینکه یکی از نگاه‌هایی که در چند سال گذشته در حوزه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در سطح کلان اتفاق افتاده نگاه به توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی در راستای اقتصاد فرهنگی بوده است، ادامه داد: برای نخستین بار در سال ۹۷ پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در تهران راه‌اندازی شد که تنها پارک ملی و تخصصی کشور است.

رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس بیان کرد: ما نیز با توجه به قدمت، ظرفیت و پتانسیل‌های استان در زمینه‌های مختلف فرهنگی اقدام به افتتاح پردیس پارک در فارس کردیم که با استقبال خوبی از ظرفیت‌های این پارک مواجه شده و هم‌اینک ۳۰ تیم در این پردیس مشغول به فعالیت هستند که در۱۲ رشته از جمله تولید محتوا، بازی‌ها، صنایع دستی، رسانه و ...در این پارک پوشش داده می‌شود.

بابایی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه مرکز فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی در فرهنگسرای مرکز کیش که سال گذشته در اسفندماه برگزار شد، گفت: امسال نیز به مناسبت هفته شورای فرهنگ عمومی نمایشگاه ویژه‌ای با ۱۴ غرفه در پردیس پارک فارس برگزار و استقبال خوبی از دستاوردهای حوزه‌های فرهنگی شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین بیان کرد: این مهم موجب ورود به مباحث توسعه فرهنگی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی با رویکرد توجه به صنایع دستی، صنایع خلاق و فناوری‌های نرم شده است.

بابایی اضافه کرد: واقعیت این است که اگرچه در عصر ارتباطات، شاهد پیشرفت تکنولوژی هستیم اما نتواستیم به درستی از این ظرفیت در توسعه صنایع دستی و فرهنگی، استفاده کنیم. در حالی‌که برخی کشورهای دیگر بدون داشتن سبقه فرهنگی کارهای زیادی را انجام داده‌اند.

وی همچنین با اشاره به مصوبه حمایت شورای فرهنگ عمومی از پارک متبوع، خواستار دعوت و افزایش همکاری اداره کل ارشاد فارس با مجموعه جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی شد و تصریح کرد: افراد با تجربه در حوزه پژوهشی و مسائل خانواده و آسیب‌های اجتماعی با سابقه تحقیقات بیش از چهار دهه می‌توانند، کمک دهند و ظرفیت‌ها را انتقال دهیم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس افزود: این ظرفیت در مجموعه استان وجود دارد تا ماموریت فرهنگی که متناسب با نیاز جامعه و ابزارهای موجود را افزایش و شاهد اثرات آن در سال‌های آتی باشیم.

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نیازمند نگاه اجرایی در ارائه سند فرهنگ عمومی استان هستیم، گفت: خارج از شورای فرهنگ عمومی، شورایی در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تشکیل و وظایف سازمان‌ها تعیین شود.

وی با تصریح اینکه بسیاری دغدغه کار فرهنگی ندارند، عنوان کرد: کار فرهنگی مثل کارتولیدی نیست که در یک فاصله زمانی کوتاه اثرات آن دیده شود بلکه زمان بر و اثرگذاری آن در طول زمان اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام
captcha