جهاد تبیین با جدال احسن امکان‌پذیر است
کد خبر: 4038180
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۳

جهاد تبیین با جدال احسن امکان‌پذیر است

نماینده ولی‌فقیه در مازندران تبیین حوادث و مسائل روز را یکی از رسالت‌های حوزویان دانست و گفت: جهاد تبیین با تأثیرگذاری بر عقل، منطق، بیان درست و جدال احسن و تهذیب نفس امکان‌پذیر است.

آیت الله محمد باقر لائینی نماینده ولی فقیه در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، روز گذشته، سوم اسفندماه در نشست تخصصی جهاد تبیین که با حضور روحانیون و مدیران حوزه‌های علیمه مازندران در سالن غدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، گفت: شایسته نیست یک طلبه از قرائت صحیح قرآن و نماز بی‌بهره باشد و احکام و معارف دین را در حد نیاز نداند.

وی با بیان اینکه ائمه ما توصیه کردند که در حوادث واقعه مردم به روات‌الحدیث، مراجعه کنند، افزود: یکی از این وقایع، انقلاب اسلامی است و حوزوی‌ها باید پای علم انقلاب بایستند و نباید طلبه‌ای ساکت و صامت باشیم.

لائینی تبیین حوادث و مسائل روز را یکی از رسالت‌های حوزویان دانست و تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند تفکیک سیاست و دین کنند و قوت‌های انقلاب اسلامی را پنهان و ضعف‌ها را چند برابر نشان دهند؛ بنابراین لازم است تا حوزویان با جهاد تبیین نقشه شوم آنان را نقش بر آب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه لازم است به تأثیرگذاری جهاد تبیین توجه کنیم، اظهار کرد: تأثیرگذاری بر عقل با استدلال، منطق، بیان درست و جدال احسن میسر می‌شود و تأثیرگذاری بر قلوب با خودسازی و تهذیب نفس امکان‌پذیر است.

وی با تأکید بر نظم و رعایت کامل شئونات اسلامی از سوی حوزویان، افزود: لباس پوشیدن بر اندامی که از تهذیب خالی باشد ریاکاری است بنابراین حوزویان باید خود را آراسته به تقوا کنند و آنچه را که به دیگران می‌آموزند خود عامل باشند.

وی با تأکید بر اینکه تبیین شامل دو حوزه معارف دین و حوادث واقع می‌شود، گفت: باید بر تأثیرگذاری بر قلوب در حوزه علمیه در کنار مباحث عقلی و منطقی برنامه‌ریزی کنیم تا جهاد تبیین فقط جنبه استدلالی نگیرد و به تأثیرات سخن در قلوب افراد نیز توجه شود.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام رعایتی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلا، گفت: همه کسانی که در این جلسه حضور دارند با خانواده به یک سفر زیارتی ابتدا به کرمان برای زیارت قبر سردار شهید سلیمانی و سپس به زیارت امام رضا (ع) به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

به گزارش ایکنا در پایان این نشست تعدادی از حوزویان از شهر‌های آمل، هادی‌شهر و ساری توسط نماینده ولی‌فقیه در مازندران ملبس به لباس روحانیت شدند.

انتهای پیام
captcha