بستری 215 بیمار کرونا طی یک روز در بیمارستان‌های فارس
کد خبر: 4038169
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

بستری 215 بیمار کرونا طی یک روز در بیمارستان‌های فارس

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بستری ۲۱۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم‌اکنون یک هزار و ۲۴۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

آمار کرونا، استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه‌ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز سه شنبه، سوم اسفند ۱۴۰۰ اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۴۱ هزار و ۵۴۸ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۹۸ هزار و ۸۶۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۹۶ هزار و چهارده تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۰۳ هزار و ۶۱۲ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۴۵ هزار و ۵۳۴ مورد تست سریع انجام شده و ۹۵ هزار و ۲۴۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۲۱۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم‌اکنون یک هزار و ۲۴۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۸۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۷۲۰ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۷۸ هزار و ۹۲۰ هم‌استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۷۶۲ هزار و ۶۹۳ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۴۸ هزار و ۶۰ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۴۲ هزار و ۷۱۰ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۷۱ هزار و ۹۲۳ دُز نوبت سوم واکسن بوده است».

انتهای پیام
captcha