آمار جان‌باختگان کرونا در فارس از مرز ۷۷۰۰ نفر عبور کرد
کد خبر: 4037908
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

آمار جان‌باختگان کرونا در فارس از مرز ۷۷۰۰ نفر عبور کرد

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده است و مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۷۰۱ نفر رسید.

آمار جان باختگان کرونا، استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه‌ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز دوشنبه، دوم اسفند ۱۴۰۰ اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۳۷ هزار و ۵۷۱ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۹۶ هزار و ۹۵۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۹۳ هزار و ۷۲۸ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۰۲ هزار و ۵۰۶ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۴۳ هزار و ۸۴۳ مورد تست سریع انجام شده و ۹۴ هزار و ۴۴۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۲۳۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم‌اکنون یک هزار و ۲۸۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۷۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده است و مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۷۰۱ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۷۶ هزار و ۱۹۵ هم‌استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۷۵۲ هزار و ۵۸۱ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۴۴ هزار و ۵۹۱ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۴۱ هزار و ۷۴۰ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۸۹۰ دُز نوبت سوم واکسن بوده است».

انتهای پیام
captcha