جهاد تبیین روشن کردن حقایق اسلام است
کد خبر: 4037860
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

جهاد تبیین روشن کردن حقایق اسلام است

امام جمعه بندرگز با بیان اینکه جهاد تبیین، راه را برای تسلط باطل بسته، حق را حکم فرما می‌سازد، تصریح کرد: جهاد تبیین یعنی روشن کردن حقایق اسلام که به صورت عمدی یا ناخودآگاه پوشانده شده است.

مراسم یادبود مادر شهیدان صلبی در روستای سرطاق از توابع شهرستان بندرگز

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام سید ابوالفضل حسینی، امام جمعه بندرگز در مراسم یادبود رحلت مادر شهیدان صلبی که با حضور اساتید و طلاب حوزه علمیه شهرستان و مسئولان شب گذشته، یکم اسفندماه در مسجد جامع روستای سرطاق از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرگز برگزار شد، گفت: جهاد تبیین یعنی روشن کردن حق و حقیقتی است که به صورت عمدی یا ناخودآگاه پوشانده شده است.

امام جمعه بندرگز با اشاره به مصادیق دیگری از جهاد تبیین در تاریخ اسلام و مستندات روایی بیان کرد: امام علی(ع)، در خطبه‌ای، ریشه فتنه‌ها را فقدان تبیین بیان فرمودند؛ تبیین، راه را برای تسلط باطل بسته، حق را حکم فرما می‌سازد.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین به عنوان یک فریضه قطعی و فوری، اظهار کرد: جنگ بین حق و باطل همیشگی بوده و الان هم ما در این جنگ و جبهه حق باید رسالت خود را به تبعیت از فرامین ولی‌فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی بشناسیم و به موقع عمل کنیم.

امام جمعه بندرگز با بیان اینکه هیچ شکی نیست که جنگ وجود دارد و در برابر این جنگ باید جهاد کنیم، عنوان کرد: ضرورت امروز ما جهادی از نوع تبیین است که مقام معظم رهبری بارها مورد تأکید قرار دادند و به عنوان یک فریضه برای مردم و مسئولان عنوان کردند.

حجت‌الاسلام حسینی تبیین را وظیفه‌ای دینی بر دوش آحاد مختلف مردم دانست و گفت: همه مسلمانان و افراد به اندازه توان، ظرفیت و استعدادی که دارند، مسئول تبیین حقایق و معارف ناب‌الهی هستند.

 

 

انتهای پیام
captcha