تحقق جهاد تبیین در گرو فعالیت رسانه‌ای طلاب است
کد خبر: 4037837
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

تحقق جهاد تبیین در گرو فعالیت رسانه‌ای طلاب است

مدیر شبکه سراسری رادیو زیارت بیان کرد: تحقق جهاد تبیین در گرو حضور و فعالیت طلاب در عرصه رسانه و فضای مجازی است.

هادی افشار صفوی،به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، هادی افشار صفوی، مدیر شبکه سراسری رادیو زیارت، ضمن تبیین نقش رسانه در پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: رسانه‌های آن زمان همچون اعلامیه‌ها، نوار‌ها و منبرها، باعث رشد انقلاب اسلامی در بین مردم بودند که مراکز نشر این محتوا‌ها، حوزه‌های علمیه بود.

وی، تحقق جهاد تبیین را در گرو حضور طلاب در عرصه رسانه دانست و عنوان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، مبتنی بر جهاد تبیین، رسانه‌های امروزی، ابزار و فضای جهاد تبیین هستند و نشر محتوا همچنان مانند زمان انقلاب باید از سمت حوزه‌های علمیه باشد.

مدیر شبکه سراسری رادیو زیارت اضافه کرد: تمام ضربه خوردن‌ها و مشکلات از بی‌تقوایی و کم‌کاری است، لذا حوزه‌های علمیه علاوه بر شبکه‌سازی باید کلاس رسانه و آموزش کار رسانه‌ای را داشته باشند.

افشار در عرصه جهاد تبیین حوزویان، رسانه و شبکه‌سازی را دو ضرورت معرفی کرد و گفت: هر طلبه باید یک شبکه پنجاه نفری از افراد مختلف را داشته باشد تا بتواند آنان را تغذیه فکری کند، در غیر این صورت باید پاسخ‌گوی خون شهیدان و کسانی که برای این انقلاب زحمت کشیدند باشد.

وی گفت: تعالیم حیات‌بخش ناب اسلام، تنها منحصر به عصر ظهور اسلام در جزیره‌العرب نبود، بلکه انقلاب اسلامی نشان داد که قرآن و استفاده از آن، فقط منحصر به دوران صدر اسلام نیست، بلکه همواره باید روح قرآن در جامعه اسلامی پیاده شود.

افشار ادامه داد: امام راحل با تمسک به آیه «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم» توانستند در مقابل حکومت پهلوی که تا دندان مسلح بود ایستادگی کنند و آن‌ها را شکست دهند.

مدیر شبکه سراسری رادیو زیارت با تشریح فضای خفقان دوران پهلوی و خیانت‌های آن رژیم منحوس گفت: با ظهور انقلاب اسلامی، ذلت جای خود را به عزت، خفقان و وابستگی جای خود را به استقلال و آزادی بخشید و بروز و ظهور تحولی را که امام خمینی(ره) در جامعه آن زمان ایجاد کردند هم اکنون بعد از گذشت ۴۳ سال در جامعه امروزی دیده می‌شود.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی با عمل به آموزه‌های قرآن کریم آغاز شد و با استمرار این راه یعنی عمل به آموزه‌های قرآن ادامه خواهد داشت تا پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی‌اش حضرت بقیه‌الله‌الاعظم(عج) برساند.

انتهای پیام
captcha