پیام امام حسین(ع) را به گوش جهانیان برسانید
کد خبر: 4037525
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
نگاهی به وصیت‌نامه شهید «سیدبابا علوی»؛

پیام امام حسین(ع) را به گوش جهانیان برسانید

شهید «سیدبابا علوی» از شهدای دوران دفاع مقدس است. او در وصیت‌نامه‌اش نوشته است: «ای خواهران عزیزم! حجاب خودتان را حفظ کنید و به اعتقادات اسلامی احترام بگذارید و پابند به قوانین و مقررات اسلام بوده و پیام‌رسان شهیدان این انقلاب باشید، شما نیز زینب‌وار پیام حسین(ع) را به گوش جهانیان برسانید.»

شهید سیدبابا علویبه گزارش ایکنا از البرز؛ شهید سیدبابا علوی، چهارم ارديبهشت 1343، در شهرستان خلخال چشم به جهان گشود. پدرش سيدمصباح و مادرش سيده زهرا نام داشت. دانش‌آموز دوم متوسطه بود. از سوی بسيج در جبهه حضور يافت. دوم آذر 1360، در بستان با اصابت گلوله به سينه، شهيد شد. پیکر وی را در بهشت زهرای تهران به خاك سپردند.
متن وصیت‌نامه و پیام شاخص شهید علوی را بخوانید.

به تو ای خواهر که خداوند کار خوب و بد را پاداش می‌دهد گرچه بسیار کوچک باشد و از برادرم می‌خواهم که نماز را به پا دارد، مردم را به کارهای خوب رهنمون و از کارهای ناپسند بازدارد و در کارها راهنمای مردم، و در رنج و مصیبتی که به تو می‌رسد، شکیبا باش و صبر و بردباری از واجبات زندگی است و خداوند هیچ شخص متکبر و خودپسند را دوست ندارد.

برادر کوچکم از تو می خواهم که احکام دین و اعتقاد اسلامی را یاد بگیری و به دیگران نیز یاد بدهی و از پدر و مادرم می‌خواهم که مرا ببخشند که خدمتی در حق آنها به‌جا نیاوردم زیرا درحق من فداکاری و سختی‌های بسیار را به جان خریدند و افتخار من است که این چنین فرزند را بزرگ کرده و تقدیم اسلام و راه خدا که او خلق کرده و باز پس گرفته‌اند.

خوشا به سعادت این چنین پدر و مادری که چنین فرزندانی را به جامعه تقدیم می‌کنند. پدرم و مادرم! امیدوارم که برادر کوچکم را نیز آنچنان تربیت کنید که ملّت شهیدپرور و تمام دوستان و آشنایان را تربیت دادید تا همه از تقوا و ایمان او سخن بگویند و از برادر بزرگ خود می‌خواهم که پدر و مادرم را تنها نگذاری و کمک و یاری آنان باشی.

حجابتان را حفظ کنید
برادر جان، امیدوارم که مرا ببخشید زیرا جز بدی کار دیگری نتوانستم انجام بدهم و از تمام دوستان و آشنایان و از طرف خود به تمام بچه‌های عزیز که با تمام وجود دوستشان دارم بوسه از لب‌هایشان به جای این بنده حقیر خدا برچینید. وای خواهران عزیزم! حجاب خودتان را حفظ کنید و به اعتقادات اسلامی احترام بگذارید و پابند به قوانین و مقررات اسلام بوده و پیام رسان شهیدان این انقلاب باشید، شما نیز زینب وار پیام حسین(ع) را به گوش جهانیان برسانید. از تمام دوستان و آشنایان به خصوص پدر و مادر و برادران و خواهرانم طلب آمرزش و بخشش می‌کنم و دعاکنید تا خدا مرا ببخشد به امید پیروزی حق بر باطل و به امید پیروزی اسلام بر ستمگران. خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار و در پایان می‌خواهم که مرا در بهشت زهرای شهیدان دفن نمایید.

پيام شاخص شهيد بزرگوار براساس متن وصيت نامه و مطابقت با آيات و روايات
پيام شهيد: ای خواهر! خداوند، کار خوب و بد را پاداش می‌دهد گرچه بسيار کوچک باشد.
شاهد قرآنی: فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ * وَ مَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ(زلزله/7 و 8)
پس هر كه هم وزن ذره‌‏اى نيكى كند[نتيجه‏] آن را خواهد ديد. * و هر كه هم وزن ذره‌اى بدى كند[نتيجه‏] آن را خواهد ديد.

شاهد حديثی: عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ يَقُولُ‏ مَا مِنْ عَبْدٍ يُسِرُّ خَيْراً إِلَّا لَمْ تَذْهَبِ الْأَيَّامُ حَتَّى يُظْهِرَ اللَّهُ لَهُ خَيْراً وَ مَا مِنْ عَبْدٍ يُسِرُّ شَرّاً- إِلَّا لَمْ تَذْهَبِ الْأَيَّامُ حَتَّى يُظْهِرَ اللَّهُ لَهُ شَرّاً(مشكاة الأنوار في غررالأخبار، النص، ص72)

امام صادق عليه‌السلام فرمود: هيچ بنده‌‏اى نيست كه پنهانى كار خيرى انجام داده باشد، مگر اينكه بعد از مدتى خداوند نتيجه كار خير او را آشكار سازد، و هيچ بنده‌‏اى نيست كه در نهان كار بدى انجام داده باشد مگر اينكه پس از مدتى خداوند نتيجه عمل بدش را آشكار سازد.

 

انتهای پیام
captcha