شهید طلبه‌ای که پایه‌گذار گروه «حزب‌الله» بود
کد خبر: 4037345
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
شهدای روحانی قزوین/ ۳

شهید طلبه‌ای که پایه‌گذار گروه «حزب‌الله» بود

طلبه شهید ابوالفضل خویینی پس از آزادی از زندان رژیم پهلوی با حرکت عظیم و آغازگر انقلاب در دی‌ماه ۵۶ با جمعی از دوستانش، گروهی تشکیل دادند که بعدها به عنوان «حزب‌الله» نام گرفت.

شهید طلبه‌ای ابوالفضل خویینی

قزوین مهد علم و ادب است و در طول تاریخ بزرگانی از این دیار برخاسته و برای اعتلای اسلام تلاش‌ها کرده‌اند که تاریخ خون‌بار شیعه گواه صادقی بر این موضوع است.

در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس نیز حوزه علمیه قزوین مانند سایر حوزه‌های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون بسیاری را در قالب مبلغ و نیروی رزمی به جبهه‌های نبرد اعزام کرد تا در کنار دیگر رزمندگان با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند.

در متن زیر با زندگینامه شهید طلبه ابوالفضل خویینی آشنا می‌شویم.

طلبه شهید ابوالفضل خویینی، فرزند رضا در هشتم آذر ماه ۱۳۳۳ در محله دارالشفای قزوین به دنیا و در خانواده مومن و مذهبی پرورش یافت. وی به تحصیلات خود تا اخذ دیپلم ادامه داد و سپس برای شناخت بیشتر اسلام راستین در مدارس علمیه سردار، شیخ‌الاسلام و مدتی نیز در حوزه علمیه قم به کسب علم پرداخت.

این شهید بزرگوار علاقه فراوانی به امام داشت و همیشه بیان می‌کرد وجود رهبر در این زمان بسیار با ارزش و سودمند است و ما سخت به وجود ایشان نیازمندیم.

از آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی همیشه در تلاش بود به حرکت‌ها و فعالیت‌های علیه رژیم شاه نظم دهد و در حال تکثیر و پخش نوارها و اعلامیه‌های حضرت امام در منزل دوستانش دستگیر شد و پس از آزادی از زندان با حرکت عظیم و آغازگر انقلاب در دی ۵۶ با جمع دیگری از دوستان، گروهی تشکیل دادند که بعدها به «حزب‌الله» نام گرفت. با گسترش انقلاب آنان توانستند سلاح‌هایی تهیه کرده و در تظاهرات از راهپیمایان پاسداری کنند.

ابوالفضل با شروع جنگ تحمیلی به عضویت سپاه در آمد و ۱۶ دی ماه سال ۵۹ به منطقه عملیاتی جنوب اعزام شد. در حین اعزام به مادرش گفت: برگشتن دوباره من معنی ندارد و بعد از جنگ علیه صدام به کربلا رفته و بعد از آزادسازی کربلا به یاری خدا راهی فلسطین می‌شویم و تا آزادسازی قدس از دست جنایتکاران اسرائیل وآمریکا باز نخواهیم گشت و من شما را در کربلا ملاقات خواهم کرد.

وی سرانجام در روز ۲۸ دی ماه سال ۵۹ پس از تصرف تپه‌های میمک و بر افراشتن پرچم جمهوری اسلامی بر اثر اصابت خمپاره به همراه جمعی از دوستانش آسمانی شد.

وصیت‌نامه شهید ابوالفضل خویینی

شهید ابوالفضل خویینی در وصیت‌نامه خود می‌نویسد:

«وحدت خود را از دست ندهید، چون این وحدت کلمه است که در دل نیروهای دشمن و دل ابرقدرت‌های پوسیده شرق و غرب رعب و وحشت انداخته است. به جوانان توصیه می کنم که آموزش نظامی ببینند که این جنگ تمامی ندارد تا زمانی که آمریکا و شوروی وجود دارد دوباره زور و ستمگری هست و تا زمانی که مستکبرین بر روی زمین هستند جنگ اسلام و کفر وجود دارد».

انتهای پیام
captcha