وقوع 62 درصد موارد ابتلا به کرونا در دورهمی‌های خانوادگی
کد خبر: 4037343
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰

وقوع 62 درصد موارد ابتلا به کرونا در دورهمی‌های خانوادگی

استاندار خوزستان با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام‌شده از مبتلایان، ۶۲ درصد موارد ابتلا به کرونا در دورهمی‌های خانوادگی رخ داده است، گفت: از مردم می‌خواهیم در شرایط کنونی دورهمی‌های خانوادگی را لغو و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از پیک اُمیکرون عبور کنیم.

استاندار خوزستان به گزارش ایکنا از خوزستان، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز ۳۰ بهمن‌ در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شیوع سویه اُمیکرون، تعداد مبتلایان به بیماری افزایش یافته است.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده از مبتلایان، ۶۲ درصد موارد ابتلا به کرونا در دورهمی‌های خانوادگی رخ داده است. بنابراین از مردم می‌خواهیم در شرایط کنونی دورهمی‌های خانوادگی را لغو و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از پیک اُمیکرون عبور کنیم.

استاندار خوزستان گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت هوشمند در بازار و مراکز ارائه‌دهنده خدمات عمومی می‌تواند موجب سرعت‌بخشی به بهبود شرایط شود و به تدریج بیماری از ایران و جهان رخت ببندد و فعالیت‌های جامعه عادی شود.

وی با تاکید بر تداوم فعالیت‌های آموزشی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی بیان کرد: فعالیت‌های آموزشی قابل تعطیل شدن نیست و باید تداوم یابد. بنابراین توجه شود که تعطیلی نداریم، اما در این هفته نیز در شهرهای نارنجی و قرمز، فعالیت غیرحضوری مراکز آموزشی مجاز است.

خلیلیان افزود: تزریق دوز سوم واکسن و واکسیناسیون تاخیری‌ها در تزریق دوز دوم و سوم باید پیگیری و خطر تکمیل نشدن واکسیناسیون گوشزد شود.

وی گفت: با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌های هوشمند، فعالیت‌های جامعه به جز فعالیت‌های خاصی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل اعلام می‌شوند، باید ادامه یابند.

انتهای پیام
captcha