زینب وار وارد میدان جهاد تبیین شویم
کد خبر: 4037062
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳

زینب وار وارد میدان جهاد تبیین شویم

یک استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه شهدا در عرصه جهاد مجاهدانه عمل کردند، گفت: شهدا تابلوی عاشورا را نصب العین خود قرار دادند و در جبهه ها عاشورا تکرار شد؛ مادران و همسران شهدا نیز زینب وار راه و رسم شهدا را ادامه می دهند.

حجت الاسلام ابراهیم اختردانش استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم اختردانش امروز، 28 بهمن در مراسم اربعین خاکسپاری پنج شهید گمنام در موزه دفاع مقدس استان گیلان، با بیان اینکه این شهدا در بین زمینیان گمنام و در بین افلاکیان نامدار هستند، اظهار کرد: نماز معراج مومن و بهترین حالت بندگی است و لذا باید در نمازهایمان از خدا بخواهیم ما را در خط شهدا حفظ شود.

وی با بیان اینکه شهدا صراط مستقیم را یافتند، تصریح کرد: شهدا در مسیر اطاعت خدا گام برداشتند و هر کسی که در مسیر اطاعت خدا گام بردارد، خداوند به او نعمت می دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه، «عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ» را خون بهای شهدا دانست و گفت: شهدا از داشته های خود برای حفظ دین و دفاع از ارزش ها و اعتلای آرمان های ناب جامعه خالصانه گذشتند و خداوند نیز به آنان حیات جاودان بخشید.

وی با بیان اینکه شهدا در عرصه جهاد مجاهدانه عمل کردند، افزود: شهدا تابلوی عاشورا را نصب العین خود قرار دادند و در جبهه ها عاشورا تکرار شد؛ مادران و همسران شهدا نیز زینب وار راه و رسم شهدا را ادامه می دهند.

حجت الاسلام اختردانش، با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را کمتر از شهادت ندانست و عنوان کرد: همانگونه که حضرت زینب کبری(س) از عصر عاشورا جهاد تبیین را در مقابل دستگاه ظلم و دیکتاتوری رسانه ای دشمن آغاز کرد، ما نیز وظیفه داریم جهاد تبیین و جهاد روایت را در دستور کار قرار دهیم.

وی زینب کبری(س) را یک رسانه پرقدرت دانست و ادامه داد: امروز آحاد جامعه باید در مقابل تهاجم ترکیبی دشمن یک رسانه باشند. حذف صدا و تصویر و نوشته با موضوع حاج قاسم سلیمانی در شبکه های اجتماعی نشان داد که نیازمند یک جنگ نرم قوی هستیم.

این استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه حضرت زینب در دل تهدید فرصت آفرید، خاطرنشان کرد: هر کسی که می خواهد در راه شهدا باید باید زینبی وارد میدان شود و جهاد تبیین و جهاد روایت را با بصیرت آغاز کند.

وی شهدا را مظهر قدرت دانست و یادآور شد: حضرت زینب در مقابل روایت های غلط دشمن ایستاد و عاشورا را تثبیت کرد و عامل پیروزی خون بر شمشیر شد.

حجت الاسلام اختردانش، مهمترین پیام شهدا را ولایتمداری دانست و اظهار کرد: باید پیام شهدا را تبدیل به گفتمان کنیم و بدانیم که رمز پیروزی مقاومت است و مقاومت برخاسته از اطاعت بی چون و چرا از ولایت است.

انتهای پیام
captcha