کمک بانوان هنرمند آباده برای توسعه حرم امام حسین(ع)
کد خبر: 4036372
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

کمک بانوان هنرمند آباده برای توسعه حرم امام حسین(ع)

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس از برپایی نمایشگاه قالی و قالیچه توسط بانوان آباده‌ای خبر داد و گفت: از محل فروش این نمایشگاه به کار ساخت صحن حضرت زینب(س) در حرم امام حسین(ع) کمک خواهد شد.

اسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس امروز، 25 بهمن در جمع خبرنگاران از نمایش ۴۳ تخته قالی و قالیچه بافته شده توسط بانوان آباده‌ای خبر داد و گفت: این نمایشگاه برای دومین سال در شهرستان آباده برگزار می‌شود تا ضمن به نمایش گذاشتن ذوق و هنر عجین شده با اعتقاد بانوان این شهرستان، از محل بهره‌برداری آن‌ها جهت ساخت صحن حضرت زینب(س) در حرم امام حسین(ع) کمک شود.

وی افزود: از سال ۹۷ بانوان آباده‌‌ای علاقه‌مند به این حوزه، بافت قالی را شروع کردند و در مرحله اول ۳۴ تخته قالی و در مرحله بعد که از سال ۹۸ شروع شده تعداد ۵۳ تخته فرش به نیت مشارکت در طرح توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) ساخت صحن زینب(س) اقدام به فرش‌بافی کرده‌اند.

قاسمی با اشاره به اینکه در این امر مقدس ۲۲۰ نفر از بانوان شهرستان آباده مشارکت داشته‌اند، گفت: بانوان ولایی شهرستان آباده در مساجد و هیئت‌ها و یا در منازل شخصی خودشان به نیت حضرت زینب(س) اقدام به فرش‌بافی کرده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون نیز هفت دار قالی بافی در همین زمینه به همت بانوان شهرستان برپاست، گفت: یکی از وظایف ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات ایجاد زمینه مشارکت همه آحاد مردم در این فیض عظیم و مقدس است و ایجاد کارگاه‌های قالی بافی و حضور گسترده بانوان هنرمند در این زمینه نشان از عشق و علاقه وافر بانوان آباده‌ای در خدمت‌رسانی به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) است.

انتهای پیام
captcha