اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه قرآنی ویژه ایام دهه فجر در فارس
کد خبر: 4035889
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه قرآنی ویژه ایام دهه فجر در فارس

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس از اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی ـ قرآنی ویژه ایام دهه فجر در این استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با مشارکت دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف قرآنی در سطح استان اجرا شد.

سیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارسسیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از اجرای بیش از 400 برنامه فرهنگی ـ قرآنی ویژه ایام دهه فجر در این استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف قرآنی نظیر اوقاف، ارشاد، اتحادیه تشکل‌های قرآنی و غیره عضو کارگروه قرآنی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در سطح استان اجرا شدند.

وی برپایی محافل عمومی انس با قرآن کریم با همکاری اعضای کارگروه قرآن ستاددنکوداشت دهه فجر را از جمله این برنامه‌ها برشمرد و افزود: در این راستا 17 محفل انس با قرآن طی ایام دهه فجر در استان فارس اجرا شد که یک مراسم در شیراز و مابقی در شهرستان‌های استان بوده است.

موسوی بیان کرد: همچنین 86 محفل اختصاصی قرآن کریم نیز طی این ایام توسط تشکل‌های قرآنی اجرا شدند که 14 محفل در شیراز و 72 محفل نیز در شهرستان‌های استان اجرا شدند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس اجرای بیش از 50 برنامه مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی توسط تشکل‌های قرآنی که 8 مورد در شیراز و 42 مورد در شهرستان‌ها بوده است را از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام کرد و گفت: همچنین 46 برنامه دیدار با خانواده شهدا شامل 13 مورد در شیراز و 33 مورد در شهرستان‌ها توسط اعضای جامعه قرآنی طی ایام دهه فجر در استان اجرا شد.

وی بیان کرد: برپایی مراسم تجدید میثاق جامعه قرآنی با آرمان‌های امام در 24 شهرستان استان، اجرای 59 مورد برنامه نمادین ورود امام در برخی تشکل‌های قرآنی که 14 مورد در شیراز و 45 مورد در شهرستان‌ها بوده است، تجلیل از 19 خانواده قرآنی که 6 مورد در شیراز و 13 مورد در شهرستان‌ها بوده است، نصیب پرچم افتخار بر سردرب 109 مورد تشکل قرآنی و غیره از دیگر برنامه‌های این ایام بودند.

موسوی یادآور شد: کار گروه قرآنی ستاد دهه فجر استان فارس با حضور مسئولان قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی، ادارات فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، صدا و سیما، معاونت فرهنگی شهرداری شیراز، اتحادیه مؤسسات قرآنی جلسات متعددی جهت هماهنگی برنامه‌های قرآنی دهه فجر انجام داشتند که متاسفانه به دلیل قرمز و نارنجی شدن رنگ‌بندی شهرستان‌های استان به جهت شیوع ویروس آمیکرون، تعدادی زیادی از شهرستان‌های فارس امکان اجرای برنامه‌های بیشتر میسر نشد.

انتهای پیام
captcha