شناخت دقیق مبانی نظری عدالت مانع از بروز انحراف می‌شود
کد خبر: 4035777
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

شناخت دقیق مبانی نظری عدالت مانع از بروز انحراف می‌شود

معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه جریان دانشجویی در حوزه عدالت پای کار است، گفت: در مقوله عدالت نیز باید مبانی نظری و مفهوم آن را به خوبی درک کرد تا از انحراف در این زمینه جلوگیری شود.

محمد مهدی نیازمند، معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی کشوربه گزارش ایکنا از فارس، محمد مهدی نیازمند، معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی کشور امروز، 23 بهمن در برنامه کشوری دهه نشینی در حسینیه انقلاب اسلامی که توسط بسیج دانشجویی فارس برگزار شد، با یادآوری فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی مسیر تربیت انسان‌ها با معنویت را فراهم کرده است.

وی با اشاره به آرمان‌های امام و انقلاب خواستار مطالعه و توجه جدی به منظومه فکری امامین انقلاب شد و افزود: امروز بهترین پاسخ به شبهات را می‌توانیم در کلام امامین انقلاب پیدا کنیم و به وسیله آن‌ها پاسخ دهیم.

نیازمند با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی بستری تربیت نیروهای قوی معنوی را فراهم کرده است، خواستار توجه به نگاه مسئله‌محوری در حوزه علوم انسانی شد و گفت: اخلاص، ایثار، توکل، ایمان، راستگویی، تواضع و... از جمله فضیلت‌هایی است که نباید از آن غافل شد از این‌رو ترویج فضائل اخلاقی در فضای جامعه باید به یک حرکت عمومی تبدیل شود.

معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی کشور با تاکید بر معنویت و اخلاق و تقویت مبانی اعتقادی تصریح کرد:  برای دستیابی به معنویت فردی و دسته جمعی در جامعه کنونی باید اهتمام جدی صورت گیرد.

وی همچنین به جنبش نرم‌افزاری و تولید علم اشاره و بر حرکت شتاب‌زا در این حوزه تاکید کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب به خوبی توطئه‌های دشمنان را تشخیص دادند و خنثی کردند.

نیازمند در ادامه باز هم به فرازهای دیگر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب هم بارها تأکید فرمودند و در این بیانیه نیز تأکید داشته‌اند برای رفع مشکلات اقتصادی باید نگاه به داخل و توانمندی‌های داخلی داشت و توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی کرد.

معاون بسیج دانشجویی کشور با تأکید بر اینکه نیاز به اقتصاد قوی داریم چرا که یکی از عوامل سلطه‌ناپذیری است، گفت: باید در آینده مسیر انقلاب بر روی بیانیه گام دوم انقلاب را تمرکز داشت.

وی همچنین بر تبیین شایسته دستاوردهای انقلاب اسلامی، شناخت صحیح صحنه و میدان و تحلیل درست تاکید کرد و گفت: مبارزه با فساد در مسیر انقلاب وجود داشته است و باید به عنوان یک کار ویژه دنبال شود.

نیازمند با بیان اینکه جریان دانشجویی در حوزه عدالت پای کار است، افزود: در مقوله عدالت نیز باید مبانی نظری و مفهوم آن را به خوبی درک کرد تا از انحراف در این زمینه جلوگیری شود.

وی همچنین استقلال را از شاخصه‌های انقلابی گری دانست و با بیان اینکه استقلال و عدم وابستگی یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی است، افزود: عزت، سیاست خارجی و مرزبندی با دشمن مهم است و جوان دانشجو و انقلابی در آینده انقلاب اسلامی باید مرزبندی با دشمن را مشخص کند.

معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی کشور با تاکید بر تعريف درست و صحیح از آزادی اضافه کرد: مبانی آزادی در آثار شهید مطهری و بیانات امامین انقلاب موجود است.

وی بر پرهیز از بی حیایی و بی غیرتی تاکید کرد و بیان کرد: تعبیر آزادی که شعار انقلاب اسلامی نیز بوده است را باید به خوبی شناخت.

معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به سبک زندگی و تفکر عمیق در این خصوص اظهار کرد: دشمن به دنبال لغزاندن سبک زندگی و تغییر مدل زندگی اسلامی ملت ایران است.

نیازمند با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی زمینه حضور بانوان و نقش‌آفرینی اجتماعی آن‌ها فراهم شده است، به نقش مهم بانوان در خانواده و اثرگذاری در تربیت نسل آینده اشاره کرد و گفت: یکی از بخش‌هایی که بانوان نقش بیشتری دارند در بحث مدیریت سبک زندگی است که محوریت دارند.

انتهای پیام
captcha