اقتصادی که درگیر ربا و فساد باشد، جنگ با خداست
کد خبر: 4035615
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
محمدباقر قالیباف:

اقتصادی که درگیر ربا و فساد باشد، جنگ با خداست

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آنان که روزی با انقلاب بودند و امروز پشیمان هستند بدانند علت مشکلات و چالش‌ها فاصله گرفتن از مبانی انقلاب و مکتب امام(ره) است، گفت: امروز بخشی از اقتصاد ما درگیر ربا و فساد است، این یعنی جنگ با خدا، لذا تا وقتی این‌گونه باشد ما دچار مشکلات اقتصادی هستیم.

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، ۲۲ بهمن‌ماه در مراسم گرامیداشت چهل‌‌وسومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی، ضمن تبریک ماه پربرکت رجب و گرامیداشت یاد امام و شهدا، اظهار کرد: شهدا تا آخرین لحظه زندگی و تقدیم آخرین قطره خون لحظه‌ای دچار تردید در راه خود که احیای اسلام، عزت مسلمین، افتخارآفرینی برای ایران و دفاع از آرمان‌های انقلاب و امام که مبتنی بر سنت‌های الهی و مردم‌باوری بود نشدند، به همه این شهدا درود می‌فرستیم و همچنین به امام شهدا که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت درود می‌فرستیم.

وی افزود: امام(ره) به سنت‌های الهی ایمان و اعتقاد داشت و براساس این اعتقاد در ۱۵ خردادماه سال ۴۲ در مقابل رژیم مستبد ایستاد. خداباوری ایشان در اوج بود و به مردم باور عمیق قلبی داشت و در راه و مسیر و توانایی خودشان اعتماد و اعتقاد داشت. در حوزه و دانشگاه نیز به ایشان توصیه می‌کردند که با قدرت نظام شاهنشاهی و حمایت‌هایی که می‌شود، این مبارزه بی‌فایده است، اما امام با ایمان به سنت‎های الهی مسیر خود را ادامه داد.

قالیباف اظهار کرد: تکیه امام(ره) بعد از خدا به مردم بود. تمام گروهای مبارز را امام(ره) رد کرد و تنها با مردم سخن گفت؛ امام(ره) فقط با مردم بود، در پس این امر مردم به صحنه آمدند و معنی ملت واحد در چنین روزی در سال ۵۷ نمود یافت و هم هیبت آمریکا و هم هیبت رژیم ستمشاهی را فرو ریخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این دو رکن یعنی «خداباوری» و «مردم‌باوری»، ارکان، آرمان‌ها و باورهای انقلاب اسلامی بود، لذا اگر در دهه فجر کنار هم جمع می‌شویم، روز ۲۲ بهمن یوم‌الله و روز ذکر و یادآوری است، این در حقیقت یک حقیقت همیشه زنده است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی یک باور بالنده است که هر روز با عظمت و باشکوه از پیش نمود می‌یابد و یک حرکت نمایشی نیست، بلکه یک باور حقیقی و حقیقت همیشه زنده است، حتی ما «سنت‌های الهی»، «مردم‌باوری» را دو رکن مهم در بعد انقلاب اسلامی نیز می‌بینم. دوران دفاع مقدس، یادمان است، در دوران دفاع مقدس همین دو رکن یعنی «باور به سنت‌های الهی» و «مردم‌باوری» ما را به پیروزی رساند. این دو رکن، باید در جهاد تبیین در جامعه مطرح شود.

قالیباف ادامه داد: اگر امروز دچار مشکلات و چالش‌های جدی هستیم، این اشکالات و چالش‌ها از کجا به‌وجود آمده و چه رابطه‌ای با انقلاب اسلامی دارد، این مهم است که بدانیم و از آن در جهاد تبیین استفاده کنیم.

وی با اشاره به عزل بنی‌صدر بیان کرد: در دوران دفاع مقدس و در آن چند ماهی که بنی‌صدر رئیس‌جمهور و فرمانده بود، با وجود اینکه همان جبهه و همان رزمندگان بودند، اما باور بنی‌صدر که فرمانده بود، باور به سنت‌های الهی نبود، لذا حرکتی در مقابل دشمن انجام نمی‌داد و به دنبال برقرار کردن یک آتش‌بس بود و این تفکر در اوایل جنگ بود. تفکری که در طول تاریخ کشور ما را به چندین تکه کرده بود، اما وقتی فرماندهی به دست امام(ره) افتاد، بعد از چند ماه خرمشهر آزاد شد و با عملیاتی طریق‌المقدس بستان آزاد شد.

وی بیان کرد: شهید علیمردانی از خطه خراسان و بسیاری از فرماندهان افتخارآفرینی کردند، این‌ها نمادی از خداباوری هستند. این فرماندهان از دل مردم بودند و سرنوشت جنگ را اینان تغییر دادند. خلاقانه و باتدبیر در کنار یکدیگر این افتخارات را رقم زدند. اسرائیل روزی به دنبال نابودی ما بود، تا حکومت اسلامی را از بین ببرد، اما امروز کجاست؟ امروز جبهه مقاومت در کنار مدیترانه است، این از نتایج باور به سنت‌های الهی و از ثمرات انقلاب اسلامی است.

قالیباف اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمود که مکتب امام از معنویت، عقلانیت و عدالت تشکیل شده است. مردم به این مکتب اعتقاد داشتند، عقلانیت برایشان مهم بود، اما نه عقلانیت ابزاری و لیبرالیستیِ امثال بنی‌صدر، بلکه عقلانیت متصل به وحی و مبتنی بر سنت‌های الهی و نه مبتنی بر منافع مادی، عدالتی مبتنی بر اسلام  و نه با باورهای مارکسیستی که این جز انحراف چیزی ندارد.

وی گفت: اینجاست که می‌گوییم انقلاب اسلامی زنده است، امام زنده است و حقیقت امام زنده است؛ در 40 سال گذشته به هرچه نگاه کنیم، آنجا که مبتنی بر این مبانی حرکت کردیم، امروز مایه افتخار است و اینجا است که می‌گوییم انقلاب بالنده است، آنان که روزی با انقلاب بودند و امروز پشیمان هستند، بدانند این اشکالات زمانی پیدا شد که از مبانی انقلاب و مکتب امام(ره) فاصله گرفتیم.

قالیباف افزود: وقتی براساس عقل متکی بر وحی برنامه‌ریزی کنیم و با ظالم مبارزه کنیم وعده الهی پیروزی است و این قابل تغییر نیست، اینجا پیروزی و حقیقت انقلاب نمود پیدا می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز اشکالاتی در حوزه اقتصادی و جنگ رسانه‌ای داریم. علت اینکه بر اینها نمی‌توانیم فائق شویم، برای این است که از مبانی انقلاب فاصله گرفته‌ایم. در حوزه حل مشکلات باید بدانیم نیازمند این هستیم که باید ثبات در این مبانی و اصول داشته باشیم و از طرف دیگر امروز نیازمند یک تحول اساسی در رویکردها و ابزار هستیم و نه اصول انقلاب که آن‌ها، رمز پیروزی و تداوم انقلاب تا امروز بوده است.

وی بیان کرد: اگر در مسیر الهی و باور به مردم باشیم، باید به جوانان خلاق و باسواد اجازه دهیم، در مدیریت کشور دخیل باشند، اما وقتی فرصت را در عرصه‌ اقتصادی می‌گیریم و با نگاه به اقتصاد در طی این 40 سال به سمت اقتصاد دولتی محض رفته، به مردم فرصت حضور در حوزه اقتصادی را نمی‌دهیم این مفاسد و عقب‌ماندگی و چالش به وجود می‌آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز در حوزه مشکلات اقتصادی مشکلات نبود امکانات و مشکل مالی نیست، بلکه ما نیازمند این هستیم از دالان کارآمدی بگذریم که برای این موضوع نیازمند یک تحول در نظام حکمرانی، اداری و اجرایی کشوریم، لذا نیازمند تحولی از بعد روش و رویکرد و ابزار هستیم.

قالیباف بیان کرد: بخشی از اقتصاد ما درگیر ربا و فساد، یعنی جنگ با خداست، لذا وقتی این‌گونه باشد ما دچار مشکلات اقتصادی هستیم. دشمن امروز در حوزه اقتصادی و جنگ رسانه‌ای متمرکز بر این دو اصل شده که روحیه مردم را تضعیف و هم ناامیدی را به مسئولان القا کند و فاصله بین امام و ملت ایجاد کند، چراکه آنها به این عظمت و نقطه قوت ما پی برده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید با ایمان به راه امام و شهدا و ایمان به رهبری محکم گام برداریم و لحظه‌ای تردید نکنیم و برای مردم فرصت ایجاد کنیم. ما مسئولان حق صحبت در حوزه اپوزیسیون را نداریم، باید پاسخگو باشیم امروز مردم حجت را بر ما مسئولان تمام کردند و بار دیگر به میدان آمدند، لذا همه قوا باید به سمت تحول جدی در همه بخش‌های کشور گام بردارند. امروز حجت بر ماست که پاسخگو باشیم و با کمک مردم این مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام
captcha