برگزاری رقابت قرآنی زندانیان زن در فارس
کد خبر: 4035214
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

برگزاری رقابت قرآنی زندانیان زن در فارس

همزمان با ایام دهه فجر، مسابقات قرآن منطقه 6 زندانیان زن همراه با استان‌ها بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان در زندان‌های استان فارس برگزار شد.

مسابقات قرآن زندانیان زن، استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با ایام دهه فجر، مسابقات قرآن منطقه 6 زندانیان زن امروز، 20 بهمن در زندان‌های استان فارس برگزار شد. مسابقات منطقه 6 شامل استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان، به دبیری استان بوشهر است که به دلیل شیوع کرونا هر استان به صورت جداگانه این مسابقات را برگزار کرده و نتیجه نهایی این مرحله از طریق استان بوشهر اعلام خواهد شد.

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس در حاشیه این مسابقات و در جمع متسابقان ضمن قدردانی از حضور و مشارکت زندانیان در فعالیت‌های قرآنی گفت: در نظام زندان‌بانی اسلامی، توجه به معنویات و کرامت انسانی افراد از اصول مهم و مورد تأکید است.

وی با بیان اینکه تمام افرادی که به جرم گرایش پیدا می‌کنند به دلیل فاصله گرفتن از قرآن و مسیر قرآن بوده است، گفت: استوارترین راه، راه قرآن است و توصیه می‌کنم با جان و دل قرآن را فرا بگیرید و به آن عمل کنید.

ابراهیمی با تصریح اینکه قرآن ظاهر و باطن زیبایی دارد اما فراتر از آن، تدبر در مفاهیم و عمل به آن است، خطاب به زندانیان گفت: به دستورات قرآن عمل کنید و در اندرزگاهی که به سر می‌برید عامل به قرآن باشید تا بتوانید برای افرادی که در محیط خوابگاهی شما هستند و پس از آزادی نیز در جامعه تاثیرگذار باشید.

مدیرکل زندان‌های فارس تصریح کرد: راه قرآن، راه روشنگری و هدایت است هر که در این راه حرکت کرده در زندگی عاقبت‌بخیر و قرآن مایه آرامش برای وی بوده است. بیش از 1400 سال از نزول قرآن تا به امروز می گذرد هنوز هیچ کسی نتوانسته آیه یا کلمه یا سطری از قرآن را تحریف کند چون خداوند نگهبان قرآن است.

ابراهیمی به تأثیر انقلاب اسلامی بر روند فعالیت‌های اشاره و تأکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها رونق گرفته و یکی از اصولی‌ترین برنامه‌ها، توجه به قرآن و مبانی قرآنی بوده است.

مدیرکل زندان‌های فارس بیان کرد: ما افتخار داریم اولین مدرسه قرآنی را در استان فارس در بین زندان‌های کشور راه‌اندازی کرده‌ایم و امروز در همه زندان‌های استان بند و مدرسه قرآنی داریم.

وی با اشاره به تعداد زندانیان شرکت کننده در فعالیت‌های قرآنی گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی در زندان‌ها، تعداد 2790 نفر در حوزه‌های مختلف قرآنی مشغول هستند و هم‌اکنون، 10 نفر حافظ کل قرآن هستند، 13 نفر حفظ 20 جزء، 26 نفر حافظ 15 جزء، 50 نفر 10 جزء، 50 نفر 5 جزء، 324 نفر حافظ 3 جزء، 783 نفر حافظ یک جزء و 1461 نفر حافظ سور منتخب قرآن هستند.

ابراهیمی بار دیگر فرا رسیدن ایام دهه فجر را گرامی داشت و افزود: ایام دهه فجر است ما باید از انقلاب درس بگیریم چرا امام راحل در برابر ظلم با توکل برخدا و دست خالی انقلابی را رقم زد که بزرگترین رخداد قرن بود غیر از توکل و عمل به دستورات خدا نتیجه این پیروزی نبود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با همت مسئولان قضایی استان، ارفاقات قانونی به زندانیان فعال در این حوزه تعلق خواهد گرفت، گفت: قرآن و اهل بیت(ع) به استناد حدیث ثقلین از هم جدایی‌ناپذیر هستند و تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) انسان را نجات می‌دهد همان‌گونه که تمسک به اهل بیت(ع) و کلام‌الله مجید، تعدادی از زندانیان را در استان فارس از پای چوبه دار نجات داد. حکم این زندانیان اعدام بود، کل قرآن را در مدت کوتاهی حفظ کردند اما حفظ قرآن و تمسک به اهل بیت(ع) باعث شد چند بار تا پای چوبه دار برای اجرای حکم بروند اما نجات پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha