اعلام مسیر‌های خودرویی ۲۲ بهمن در شیراز
کد خبر: 4034821
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲

اعلام مسیر‌های خودرویی ۲۲ بهمن در شیراز

قائم مقام ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در فارس با بیان اینکه اطلاع‌رسانی مسیر‌های خودرویی ۲۲ بهمن در شهرستان‌ها توسط مسئولان به مردم انجام خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه ۲۲ بهمن امسال مصادف با روز جمعه شده است لذا تمام مسیر‌های خودرویی و موتوری امسال در تمام شهرستان‌ها به مصلا‌ها و مکان‌های اقامه نماز جمعه ختم می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک مکان، قائم مقام ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک مکان، قائم مقام ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در فارس امروز، 19 بهمن در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز، 22 بهمن را یکی از ایام‌الله و روزهای بسیار مهم و تاریخ‌ساز در تاریخ ایران اسلامی دانست و گفت: بزرگداشت این ایام موجب می‌شود تا آن روحیه انقلابی که در سال 57 در مردم ایران وجود داشت، همچنان زنده بماند و انگیزه را مضاعف کند و به نوعی انسجام و خودباوری در میان ملت به وجود آورد.

وی با تأکید بر اینکه 22 بهمن در واقع نمایش وحدت و یکپارچگی ملت ایران و اعلام وفاداری به نظام جمهوری اسلامی و پایبندی به آرمان‌های حضرت امام و دغدغه‌های رهبری است، گفت: باید از تمام ظرفیت‌هایی که در کشورمان وجود دارد، برای بزرگداشت این روز استفاده کنیم.

ملک‌مکان، بزرگترین ظرفیت این کشور را مردم برشمرد و از تلاش برای اجرای برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر به صورت مردمی خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در این ایام دنبال شده و می‌شود، برگزاری جشن‌های مردمی و نشست‌های مردمی و همچنین تبیین دستاوردهای انقلاب در برنامه‌های مختلف است.

قائم مقام ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در فارس با اشاره به اهمیت انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل جدید گفت: باید تلاش کنیم تا دستاوردهای انقلاب را که هر روز هم توسعه و پیشرفت بیشتری می‌کند به نسل جدید ارائه دهیم که البته مهم‌ترین دستاورد این انقلاب عزت و اقتداری است که نظام اسلامی در جهان به دست آورده است و همچنین روحیه خودباوری ملت ایران.

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی مورد توجه همه دنیاست به خصوص قدرت آن برای قدرت‌های بزرگ دنیا مشخص شده است و در دنیا و منطقه نقش تعیین‌کننده دارد و موازنه قدرت‌های دنیا را به هم زده است و امروز ایران اسلامی تأثیرگذارترین کشور در میان کشورها و ملت‌هاست که باید در این راستا از ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های تمام شهدا اعم از انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع سلامت، مدافع حرم، مدافع امنیت و غیره یاد کنیم.

ملک‌مکان با بیان اینکه مردم نقش مهمی در پیروزی و تثبیت و بقای نظام اسلامی دارند، راه حفظ و ارتقای دستاوردهای انقلاب را پشتیبانی مردمی دانست و از مردم و اصناف خواست تا برای اعلام همبستگی و همراهی با نظام اسلامی با نصب یک پرچم بر درب کسب و کارها و منازل خود این همرهی خود را نشان دهند.

قائم مقام ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در فارس در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های 22 بهمن و همچنین ایام دهه فجر در استان پرداخت و گفت: یکی دو سال است که به دلیل شیوع کرونا شیوه اجرای برنامه‌های ایام دهه فجر تغییر کرده است و امسال هم به دلیل اینکه شهرهای استان فارس یا قرمز یا در آستانه قرمز شدن هستند، بنا شد تا راهپیمایی 22 بهمن در تمام نقاط استان فارس حتی شهرهای وضعیت زرد و آبی به صورت خودرویی و موتوری برگزار شود.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی مسیرهای خودرویی 22 بهمن در شهرستان‌ها توسط مسئولان به مردم انجام خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه 22 بهمن امسال مصادف با روز جمعه شده است لذا تمام مسیرهای خودرویی و موتوری امسال در تمام شهرستان‌ها به مصلاها و مکان‌های اقامه نماز جمعه ختم خواهد شد.

ملک‌مکان بیان کرد: در شهر شیراز این مراسم از ساعت 9 صبح از میدان الله آغاز خواهد شد البته حرکت بخشی از موتورها هم در همین ساعت از معالی آباد خواهیم داشت که به سمت مسیر اصلی حرکت خواهند کرد.

قائم مقام ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در فارس ادامه داد: مسیر اصلی مراسم 22 بهمن میدان الله، بلوار مدرس، میدان ولیعصر، بلوار کریم خان زند، میدان امام حسین(ع) و میدان نمازی است که در ادامه برای برگشت به سمت حرم که محل اقامه نماز جمعه شیراز است، خودروها از سمت خیابان ملاصدرا و مسیرهای منتهی به حرم حرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه محل تجمع و قرائت بیانیه پایانی 22 بهمن قبل از خطبه‌های نماز جمعه خواهد بود، گفت: در شهر شیراز اگر وضعیت آب و هوایی مساعد باشد این تجمع و اقامه نماز جمعه در صحن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خواهد بود تا بتوانیم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنیم ضمن اینکه نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی شرکت‌کنندگان با زدن ماسک و غیره نیز انجام خواهد شد.

ملک‌مکان با تصریح اینکه حدود یک ساعت و نیم تا دو ساعت حرکت خودروها و موتورها پیش‌بینی شده است، گفت: تلاش می‌شود تا حداکثر تا ساعت 10:30 یا 11 برنامه حرکت خودرویی و موتوری تمام شده و ساعت 11 تا 11:15 نیز مردم در محل تجمع حضور یابند.

قائم مقام ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در فارس ضمن گرامیداشت یاد شهید علی اکبر رنجبر گفت: به منظور بزرگداشت ایثارگری‌های شهدای مدافع امنیت و به منظور تجلیل از فداکاری این پلیس بزرگوار تصاویر ایشان در روز 22 بهمن میان مردم توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین در شب 22 بهمن نیز علاوه بر اقامه بانگ الله اکبر در ساعت 21 همزمان با سراسر کشور، در 43 نقطه شهر شیراز به منظور پاسداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نورافشانی با همکاری شهرداری و نیروهای نظامی و انتظامی و ارتش و بسیج انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha