برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در قرقیزستان
کد خبر: 4034482
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در قرقیزستان

نمایشگاه عکس «ایران؛ از دیروز تا امروز، دستاوردهای انقلاب اسلامی» به مناسبت دهه فجر به همت رایزنی فرهنگی ایران در قرقیزستان برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در قرقیزستانبه گزارش ایکنا؛ این نمایشگاه به مناسبت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز پنجشنبه، 21 بهمن‌ماه در موزه هنرهای تجسمی بیشکک، پایتخت قرقیزستان برپا می‌شود.

پرویز قاسمی، رایزن فرهنگی ایران در قرقیزستان در این باره گفت: در این رویداد فرهنگی، حدود یکصد قطعه عکس و تابلو و اینفوگرافیک از دستاوردهای انقلاب اسلامی، ایران امروز و جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری ایران در معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

بنا به اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قاسمی اظهار کرد: عکس‌های این نمایشگاه از بسته محتوایی عکس‌ها و تصاویر اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور تأمین و آماده شده است.

رایزن فرهنگی کشورمان در بیشکک همچنین بیان کرد: به مناسبت دهه فجر ماهنامه روسی ـ قرقیزی رایزنی فرهنگی ایران در بیشکک (شماره دی‌ماه) ویژه انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن منتشر شده است.

قاسمی تأکید کرد: این ویژه‌نامه که در قالب 70 صفحه آماده شده، شامل مقالات و گزارش‌های مختلفی در خصوص انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب و دستاوردهای انقلاب در حوزه‌های مختلف، مزیت‌های انقلاب اسلامی در مقایسه با سایر انقلاب‌های بزرگ، ایران از نگاه غرب و دستاوردهای زنان در ایران پس از انقلاب اسلامی است.

روز ملی ایران در 22 بهمن

وی به برگزاری مراسم روز ملی ایران در روز جمعه، 22 بهمن‌ماه توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در حاشیه این مراسم با همکاری و مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در بیشکک نمایشگاه عکس و صنایع دستی برگزار و ترجمه روسی و صداگذاری محتوای مناسبتی سالگرد انقلاب صورت می‌گیرد.

قاسمی افزود: ترجمه روسی و صداگذاری مستند تاریخی «هفت رخ فرخ ایران» از دیگر برنامه‌های ایام الله دهه فجر است. این مستند در هفته ایران‌شناسی که در آینده نزدیک به همت دانشگاه‌های بیشکک برگزار خواهد شد، اکران می‌شود.

وی یادآور شد: ترجمه روسی و بومی‌سازی برخی از محتواهای ارسالی اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور و اداره کل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اشتراک گذاری در صفحات رسمی رایزنی فرهنگی در شبکه‌های اجتماعی، کانال تلگرام رایزنی، اینستاگرام و فیسبوک از دیگر اقدامات اخیر رایزنی فرهنگی کشورمان برشمرده می‌شود.

انتهای پیام
captcha