اندیشه‌های شهید سلیمانی در مدارس ترویج شود
کد خبر: 4033979
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷

اندیشه‌های شهید سلیمانی در مدارس ترویج شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به توجه شهید سلیمانی به مسائل معنوی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گفت: اندیشه‌های شهید سلیمانی باید در مدارس ترویج داده شود.

اسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس امروز، 16 بهمن در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه توجه شهید سلیمانی به شعائر دین و عتبات عالیات باعث تشکیل این ستاد شد، گفت: اندیشه‌های شهید سلیمانی باید در مدارس ترویج داده شود.

وی افزود: معلمان در کمک به انجام طرح بازسازی و گسترش اماکن در نجف و کربلا نقش پررنگی داشتند و همچنان این همکاری می‌تواند ادامه‌دار باشد.

قاسمی بر ضرورت همکاری با آموزش و پرورش تأکید و تصریح کرد: به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت فرهنگیان در بازسازی اماکن زیارتی هستیم.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این دیدار گفت: نهادینه‌سازی معارف دینی در دانش‌آموزان را به وسیله سند تحول بنیادین دنبال خواهیم کرد زیرا اعتقاد داریم اگر فرهنگی دینی در دانش‌آموزان تقویت شود در سلامت روحی و جسمی آنان نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های آموزش و پرورش، ایجاد بسترهای انتقال معرفت اهل بیت(ع) به دانش‌آموزان است، گفت: با حرکت در مسیر و مکتب اهل بیت(ع) می‌توان شیوه درست زندگی را آموخت و آن را به دانش‌آموزان نیز انتقال داد.

عسکری با اشاره به سند تحول بنیادین تصریح کرد: تعلیم و تربیت اعتقادی عبادی یکی از ساحت‌های شش‌گانه معرفی شده در این سند است که باید به عنوان یک رکن مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه یکی از راه‌های این تربیت، حضور دانش‌آموزان در اماکن مقدس و شرکت در برنامه‌های مذهبی است، افزود: دانش‌آموزان تمدن‌سازان واقعی و امیدان آینده هستند که اگر در مسیر اهل بیت(ع) قرار گیرند می‌توانند در پهنه تاریخ همانند شهید سلیمانی اثرگذار باشند.

انتهای پیام
captcha