بایدها و ضرورت‌های فعالیت‌های قرآنی پس از انقلاب
کد خبر: 4032975
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

بایدها و ضرورت‌های فعالیت‌های قرآنی پس از انقلاب

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که پس از انقلاب دیده شد، دیدن ظرفیت مردم و مشارکت‌های مردمی در برطرف کردن چالش‌ها با رویکرد قرآنی است.

حسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: برای دیدن آرمان‌های انقلاب اسلامی باید به آنچه این انقلاب به ارمغان آورده پرداخت‌.

وی با بیان اینکه یکی از ره‌آوردهای انقلاب اسلامی، فعالیت‌های قرآنی و استفاده از ظرفیت فعالان قرآنی برای دیده شدن بازخوردهای انقلاب است‌‌، افزود: فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی دوره‌های متفاوتی را طی کرده است؛ دوره‌هایی که همواره به دنبال پیشرفت و ارتقا بوده است. از زمانی که منشور توسعه فرهنگ قرآنی تصویب شد، این فعالیت‌ها ساختار منسجم‌تری یافته و حوزه‌های گوناگونی برای آن تعریف شده، اما گاهی توجه صرف به شتاب، می‌تواند مانع اثرگذاری شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که پس از انقلاب دیده شد، دیدن ظرفیت مردم و مشارکت‌های مردمی در برطرف کردن چالش‌ها با رویکرد قرآنی است. پس از انقلاب این مشارکت‌ها بیش از پیش شد، چراکه می‌بایست با کمک همان مردمی که انقلاب کرده‌اند به فعالیت‌های قرآنی آمیخته در همان انقلاب پرداخته می‌شد.

وی با بیان اینکه تربیت مربیان توانمند بومی در هر منطقه از مهم‌ترین تحولات پس از انقلاب بود، بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های فعالیت‌های قرآنی پس از انقلاب تحولات متناسب با شرایط انقلاب است؛ شرایطی که پس از هزاران سال ظلم ستم‌شاهی باید به شیوه مناسب و بدون اغراق و شتابزدگی باشد. توجه به از سرگیری کلاس‌های قرآنی در دوری از عدم سخت‌گیری و یا اغراق بی‌دلیل یکی از مواردی است که پس از انقلاب بسیار به آن توجه شد.

سلمانی بیان کرد: با تمام این موارد، توجه به خلاقیت به مقتضای زمان و شرایط و همچنین دوری از شعارزدگی و تحولات شتاب‌زده می‌تواند بزرگترین اصل در ادامه فعالیت‌های قرآنی باشد؛ امری که قطعا تحقق بخشیدن از آن نیازمند تخصیص بودجه مناسب است.

انتهای پیام
captcha