۶۸۵ اثر قرآنی بچه‌های مسجد کرمانشاه داوری و قضاوت شد
کد خبر: 4032904
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴

۶۸۵ اثر قرآنی بچه‌های مسجد کرمانشاه داوری و قضاوت شد

۶۸۵ اثر قرآنی بچه‌های مسجد کرمانشاه ارسالی به پانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان در مرحله استانی برای راه‌یابی آثار برتر به مرحله سراسری این مسابقات داوری و قضاوت شد.

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور کانون‌های مساجد کرمانشاه

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به داوری آثار ارسالی به پانزدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» در کرمانشاه، اظهار کرد: روز گذشته، ۱۱ بهمن‌ماه در دو نوبت صبح و اثر آثار قرآنی ارسالی به مسابقات مدهامتان از سوی شش نفر از داوران قرآنی برجسته استان در دو بخش بانوان و آقایان برای انتخاب آثار برتر و راه‌یابی به مرحله سراسری این مسابقات داوری و قضاوت شد.

وی با بیان اینکه پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در قالب یکی از برنامه‌های شاخص سومین رویداد ملی فهما در «رواق تخصصی نور» برگزار شد، افزود: طی دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا مسابقات مدهامتان به شیوه غیرحضوری برگزار شده و شرکت‌کنندگان در این مسابقات با تهیه آثار خود به شکل ضبط فیلم و ارسال فایل و بارگذاری آن در سامانه بچه‌های مسجد برای حضور در مسابقات اقدام کرده‌اند و در مجموع مشارکت خوبی رقم خورده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه تصریح کرد: آثار ارسالی به پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان در دو بخش بانوان و آقایان در رشته‌های اذان، حفظ جزء ۳۰، قرائت تحقیق، ترتیل و تقلیدی، مفاهیم و مکبری و قرائت نماز «صحیح‌خوانی» در سامانه بچه‌های مسجد برگزار شد.

حجت‌الاسلام کلات‌پور با اشاره به آماری از رشد حضور شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی مدهامتان در استان، گفت: در پانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان ۶۸۵ متسابق حضور داشتند که در مقایسه با دوره چهاردهم و حضور ۳۱۸ متسابق شاهد رشد دو درصدی در حضور این مسابقات بودیم.

یادآور می‌شود، آثار ارسالی به مسابقات مدهامتان استان کرمانشاه در بخش اذان ۳۸ اثر، بخش ویژه استعدادیابی سه اثر، حفظ جزء ۳۰ (۲۲۴) اثر، حفظ کل ۱۲ اثر، قرائت تحقیق ۹ اثر، قرائت ترتیل (تلاوت نور) ۲۷ اثر، قرائت تقلیدی پنج اثر، قرائت نماز ۲۸ اثر، مفاهیم ۳۱۹ اثر، مفاهیم ۳۱۹ اثر، مکبری ۲۰ اثر بوده است. تعداد آثار ارسالی در رشته مکبری مسابقات مدهامتان در سال ۹۹ (۳۱۸) اثر بوده است.

انتهای پیام
captcha