حماسه‌آفرینی‌های دفاع مقدس نتیجه تربیت علما بود
کد خبر: 4032757
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
اسدی:

حماسه‌آفرینی‌های دفاع مقدس نتیجه تربیت علما بود

معاون بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به حماسه‌آفرینی شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: آنچه در جبهه پاسدار و بسیجی دیدم همه این‌ها محصول تربیت علما بودند. اگر فرمانده یا فرمانبر بودند هر دو محصول علمای بزرگواری بودند که آن‌ها را تربیت کرده بودند و دلبسته به دنیا نبودند.

محمدجعفر اسدی، معاون بازرسی قرارگاه خاتم الانبیابه گزارش ایکنا از فارس، سردار محمدجعفر اسدی، معاون بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) امروز، ۱۱ بهمن ماه در یادواره ۳۵۰ شهید روحانی استان فارس که در سالن پیامبر اعظم(ص) کنگره سرداران و 15 هزار شهید فارس برگزار شد، با بیان اینکه این دنیا حقیر است و حقیرتر از آن دلی است که وابسته به این دنیای کوچک و حقیر باشد، گفت: آنچه در جبهه پاسدار و بسیجی دیدم همه این‌ها محصول تربیت علما بودند. اگر فرمانده یا فرمانبر بودند هر دو محصول علمای بزرگواری بودند که آن‌ها را تربیت کرده بودند و دلبسته به دنیا نبودند.

وی با تصریح اینکه هرطور که ما این دنیا را بگیریم، آن طور می‌گذرد، اظهار کرد: در قریب ۴۰ سال رفاقت، شهید قاسم سلیمانی را یک‌بار ندیدم که مثل افراد بسیاری راحت بخوابد و همیشه ایشان را در یک حالت تجافی می‌دیدم همیشه در حالتی بود که می‌خواهد حرکت کند و به سمت کار برود و این‌ها محصول تربیت علمای ما است. ما انسان‌ها ابزار هستیم، برای هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم به دنبال ابزارش هستیم، این ابزار و امکانات نیست که ما را به هدف می‌رساند، آن چیزی که ما را به هدف می‌رساند قلب سلیم، عقل سلیم، توکل به خدا به معنای واقعی و تقوای واقعی است که ما را به هدف می‌رساند.

اسدی افزود: امام به همه ما درس داد، به من خادم بگویید بهتر از آن که رهبر بگویید و این درسی بود که قاسم سلیمانی را ساخت که با آن شجاعت خطاب به رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که ترامپ قمارباز، من حریف توهستم، نیاز به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نیست.

فرمانده لشکر 33 المهدی در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: این درس همین طلبه‌ها است؛ درس همین کسانی هستند که خودشان را طلبه می‌دانند و برای خود هیچ چیز قائل نیستند و خدا همه چیز به آن‌ها می‌دهد. عزت دنیا و آخرت را به آن‌ها می‌دهد. اگر بعد از معصومین تا امروز سیر کنیم چه کسی به اندازه امام در عالم عزت پیدا کرد؟ به خاطر همین دو جمله قرآن است که تقوای الهی و توکل به خدا ما را به همه چیز می‌رساند و همه چیز که این دنیا نیست و این دنیا یک خوابی بیشتر نیست. اگر وصل شدیم عزت پیدا می‌کنیم، باید خود را پیدا کنیم و بشناسیم و مأموریت خود را پیدا کنیم که برای چه به این دنیا آمدیم.

وی با بیان اینکه به این آمار و ارقام نیست که آمار دهیم که این تعداد طلبه و روحانی شهید داریم و بسیار بالاتر از این حرف‌ها است فهم ما قد نمی‌دهد، اظهار کرد: جای طرح هیچکدام از شهدا در این دنیای کوچک و حقیر ما نیست فلذا خداوند شهدا را استتار می‌کند و آنچه از شهدا به ما می‌رسد پرتویی است که از استتار خدا عبور می‌کند. یک دانه از این شهدا را ما نمی‌توانیم معرفی کنیم، بله این مجلس واقعا کوتاهی شده باید صدها مجلس برای شهدای روحانی در این شهر گرفته می‌شد و تجلیل و تکریم از شهدا می‌شد.

اسدی یاد یکی از شهدای روحانی را گرامی داشت و گفت: شهید یونس آورنهند، طلبه‌ای است که هشت سال در حوزه علمیه درس خوانده و فاضل شده بود و می‌گفت برای هیچ چیز نیامدم فقط برای ادای دین به امام حسین(ع ) آمدم و بعد از شکست حصر آبادان به شهادت رسید و گمنام در تبریز در ردیف همه گمنام‌ها دفن شد. بسیاری از این‌ها اصلا نامی ازشان نیست ولی تکلیفشان را بسیار خوب انجام دادند. ما در قبال آن‌ها وظیفه داریم. درست است خدا شهدا را استتار می‌کند اما همین تشعشعی که از آنجا خارج می‌شود ما باید این را بلند کنیم و سر دست بگیریم. این‌ها هرکدام قدر و قیمت بالایی دارند.

معاون بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در پایان با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب که سپاه باید به شهدایش برسد، گفت: واقعا تکلیف کسانی که لباس پیامبر را به تن کردند در قبال شهدای روحانی همین قدری بوده است که تاکنون گذاشته‌اند.

انتهای پیام
captcha