حمایت‌ مسئولان از فعالیت‌های قرآنی جدی‌تر دنبال شود
کد خبر: 4032342
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

حمایت‌ مسئولان از فعالیت‌های قرآنی جدی‌تر دنبال شود

ناظر شورای عالی قرآن در مراسم ترتیل‌خوانی ماه رمضان در استان فارس با تأکید بر ضرورت حمایت جدی‌تر دولتمردان از فعالان قرآنی گفت: نگاه‌ مسئولان به فعالیت قرآنی نباید به عنوان یک فعالیت فوق‌ برنامه‌ای باشد و پشتیبانی‌ها و حمایت‌های مسئولان از این عرصه باید جدی‌تر دنبال شود.

محمدمهدی روحانی، نماینده شورای عالی قرآن در فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدمهدی روحانی، ناظر شورای عالی قرآن در مراسم ترتیل‌خوانی ماه رمضان در استان فارس امروز، 10 بهمن در دیدار با تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با اشاره به نقش مهم و اثرگذار جامعه قرآنی در هدایت یک جامعه به سوی ارزش‌های دینی و قرآنی، لازمه تحقق این موضوع را حمایت جدی‌تر حاکمیت به ویژه دولتمردان از فعالان قرآنی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: نگاه‌ مسئولان به فعالیت قرآنی نباید به عنوان یک فعالیت فوق‌برنامه‌ای باشد و پشتیبانی‌ها و حمایت‌های مسئولان از این عرصه باید جدی‌تر دنبال شود.

روحانی در ادامه ضمن ارائه اهداف و مأموریت‌های شورای عالی قرآن گفت: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های شورای عالی قرآن نظارت مستمر بر تولید و پخش برنامه‌های قرآنی و نغمات الهی در صدا و سیما و همچنین حضور فعال و مؤثر در جلسات تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در امور مدیریتی قرآن کریم است.

وی با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص قرآن کریم گفت: راه حل بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های جامعه به فرموده حضرت آقا در تحقق پیدا کردن حاکمیت قرآن بر جامعه است که این کار از طریق انس دائمی با قرآن و مجالست با آن صورت می‌گیرد و باید بین مردم عمومیت پیدا کند.

روحانی ادامه داد: از طرف دیگر نگاه ویژه و خاص مقام معظم رهبری به تلاوت قرآن به عنوان یک رسانه اثرگذار است که  عرضه آن از طریق رسانه ملی اثرگذاری آن را چندین برابر خواهد کرد.

ناظر شورای عالی قرآن در مراسم ترتیل‌خوانی ماه رمضان در استان فارس با اشاره به نقش اماکن مذهبی در این راستا گفت: زیارتگاه‌ها و اماکن مذهبی به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم فرهنگ در جامعه اسلامی محسوب می‌شوند که آستان مقدس حضرت احمدبن موسی(ع) از این امر مستثنی نیست و  باید به عنوان پایگاه قرآنی نه تنها برای جامعه قرآنی فارس بلکه عنوان یک پایگاه قرآنی برای جنوب کشور شناخته و معرفی شود.

وی با تأکید بر اینکه باید فعالیت‌های قرآنی با حول محوریت حرم مطهر شاهچراغ(ع) انجام شوند، گفت: قطعاً حضور شخصیتی دینی و دانشگاهی و علمی به عنوان تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) می‌تواند بر انسجام و وحدت و همدلی بیش از پیش جامعه قرآنی فارس بیافزاید.

انتهای پیام
captcha