کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود
کد خبر: 4032135
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
تشریح برنامه‌های دهه فجر مرکز پژوهش‌های اسلامی حرم مطهر شاهچراغ(ع)

کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود

رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر شاهچراغ (ع) برنامه‌های این مرکز را به مناسبت دهه فجر1400 تشریح کرد.

علیرضا بیابان‌نورد

به گزارش ایکنا؛ علیرضا بیابان‌نورد رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر شاهچراغ (ع) برنامه‌های این مرکز را به مناسبت دهه فجر1400 تشریح کرد و گفت: هم‌زمان با فرا رسیدن چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌هایی در راستای تقویت باور‌های عمومی به منظور تبیین گام دوم انقلاب اسلامی، ترویج و گسترش نماد‌های انقلابی و افزایش آگاهی مردم از تاریخ و دلایل انقلاب اسلامی توسط این مرکز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چهار نشست تخصصی و یک کرسی علمی ترویجی در حیطه موضوعی دهه فجر به‌صورت حضوری و مجازی در این ایام برگزار می‌شود، افزود: «سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»، «هویت دینی مردم در انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران»، «بررسی نقش جریان تحریف با دستاوردهای انقلاب اسلامی»، «نقد، بررسی و آسیب شناسی کتب منتشر شده پیرامون انقلاب اسلامی ایران» عناوین چهار نشست و همچنین کرسی علمی ترویجی با عنوان «شبکه سیاستی مشارکتی علم و فناوری در ایران» و سخنرانی اسماعیل کلانتری پیش بینی شده است.

انتشار فراخوان همایش ملی علمی پژوهشی «امین ولایت»

رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر شاهچراغ (ع)  همچنین از انتشار فراخوان سومین همایش جایگاه حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) در ایران اسلامی با عنوان همایش ملی علمی پژوهشی «امین ولایت» هم‌زمان با دهه فجر خبر داد و گفت: این همایش در خرداد ماه 1401 برگزار و فراخوان ملی این همایش و برگزاری جلسات کمیته های علمی آن در دهه فجر انجام خواهد شد؛ علاقه‌مندان می‌توانند به‌منظور اطلاع از شرایط و ارسال مقالات به نشانی https://aminevelayat.ir/fa/ مراجعه کنند.

بیابان‌نورد همچنین با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب‌های مناسبتی انقلاب اسلامی از 12 تا 22 بهمن‌ماه در این مرکز برپا و میزبان افراد خواهد بود، گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی همچنین نمایشگاه «حرم مطهر در گذر زمان» در اداره موزه و ابنیه فرهنگی حرم حضرت شاهچراغ (ع) پذیرای علاقمندان خواهد بود..

وی با بیان اینکه انجمن انقلاب اسلامی وابسته به مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر همزمان با دهه فجر 1400 در شیراز تاسیس می‌شود، افزود: معرفی کتاب‌هایی در حیطه موضوعی انقلاب اسلامی در پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز از جمله فعالیت‌های این مرکز به مناسبت دهه فجر خواهد بود.

افتتاح کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی

بیابان‌نورد با بیان اینکه این مرکز در نظر دارد مجموعه‌های تخصصی در حیطه‌های گوناگون موضوعی را ایجاد کند، گفت: افتتاح کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی به همراه دعوت از متخصصین انقلاب اسلامی و سخنرانی پیرامون انقلاب اسلامی نیز در این دهه انجام خواهد شد.

وی همچنین گفت: در دهه فجر 1400 به همت مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر شاهچراغ (ع) نشست عمومی «جادوی افکار و کلمات و زندگی انسانی» با حضور احمد طرماح، روانشناس و مدرس دانشگاه نیز به‌صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر شاهچراغ (ع) همچنین از مشارکت این مرکز در برگزاری برنامه‌های دهه فجر با بیش از 10 مجموعه دیگر همچون دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی و انقلاب اسلامی خبر داد.

انتهای پیام
captcha