تباهی‌های پهلوی با یک اقیانوس آب هم پاک نمی‌شود + صوت
کد خبر: 4032081
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
انبارلویی:

تباهی‌های پهلوی با یک اقیانوس آب هم پاک نمی‌شود + صوت

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره تلاش دشمن برای کمرنگ جلوه دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: رسانه‌های جهنمی در این مقابله 5 هدف ممانعت از شکل‌گیری جامعه اسلامی، تضعیف وحدت ملی، اعتبارزدایی از چهره‌‌های اسلامی و قهرمانان ملی، تعویض جلاد و شهید برای دستکاری قدرت تشخیص مردم و ترویج مطالبات دروغین و حاشیه‌ای به جای مطالبات واقعی مردم را دنبال می‌کنند و در این جنگ شناختی در پی به دست گرفتن مدیریت اذهان جامعه هستند.

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی

رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیر در دیدار مداحان اهل بیت(ع) به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س)‌ با تأکید مجدد بر مسئله «جهاد تبیین» فرمودند: ائمّه جهاد نظامی که نمی‌کردند؛ جز معدودی - فقط حضرت امیرالمؤمنین، امام حسن‌ مجتبی و حضرت امام حسین با شمشیر جنگیدند - بقیّه‌ ائمّه که با شمشیر نجنگیدند؛ جهادشان چه بود؟ «جهاد تبیین»... مهم این است که ما عرصه‌ جهاد را تشخیص بدهیم که در هر زمانی در چه عرصه‌ای باید جهاد کرد؛ این خیلی مهم است.»

در این راستا ایشان با اشاره به تحرک وسیع دشمنان ملت ایران برای وارونه‌سازی افکار و تخریب ایمان و باورهای مردم به وسیله انبوه رسانه‌ها و با استفاده از هزاران متخصص هنر و رسانه و پشتیبانی‌های هنگفت مالی و امنیتی، مهم‌ترین عرصه جهاد را عرصه «تبیین و روشنگری» دانستند و تأکید کردند: «در مقابل این حرکت شیطانی، هیئت‌ها باید از خود سؤال کنند که در جنگ بی‌امان جبهه حق و باطل، و تقابل روایت دروغ و حقیقت در کجا قرار دارند و چگونه آرمان‌ها و مبانی اصلی انقلاب را گسترش می‌دهند.»

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درباره ضرورت تلاش برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقابله با پروژه تطهیر رژیم پهلوی به منزله یک جهاد تبیین گفت: مقام معظم رهبری برای دومین بار بود که امسال بحث جهاد تبیین را در دیدار مداحان اهل بیت(ع) مطرح کردند و هیئت‌های مذهبی را مخاطب قرار داده و فرمودند هیئت‌ باید محل پاسخ به سؤالات و روشنگری باشد و هیئت‌های مذهبی باید به منزله یک واحد اجتماعی باید کانون جهاد تبیین باشند.

وی افزود: رسانه‌های جهنمی دشمن چند هدف را در مقابله با انقلاب و نظام دنبال می‌کنند؛ اولین هدف این است که طراحی‌های پیام‌های خود را به نحوی قاب‌بندی می‌کنند که نگذارند جامعه اسلامی در ایران شکل بگیرد و در این مسیر با اعتبارزدایی از ارزش‌های دینی، فروپاشی اجتماعی را دنبال می‌کنند. هدف دوم آنها، نشانه گرفتن وحدت ملی با دوقطبی‌سازی و آشوب‌سازی است. سومین هدف این رسانه‌ها لجن‌مال کردن و از اعتبار انداختن چهره‌های اسلامی و قهرمانان ملی به مثابه پرچمداران اصلی شکل گیری جامعه اسلامی است.


بیشتر بخوانید:


انبارلویی اظهار کرد: چهارمین هدف رسانه‌های معاند عوض کردن جای جلاد و شهید است تا مردم نتوانند به درستی دوست و دشمن را تمییز دهند و هدف پایانی آنها نیز به حاشیه بردن مطالبات اصلی و واقعی مردم و ترویج مطالبات دروغین، حاشیه‌ای و اغواگرانه است.

پهلوی‌ها هیچ جایگاهی برای بازگشت به کشور ندارند

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در رأس این جریان پلید رسانه‌‌ای منافقین و سلطنت‌طلبان قرار دارند، گفت: آنها با راه‌اندازی جنگ روایت‌ها در پی دستکاری دستگاه تشخیص ذهنی مردم هستند تا بتوانند مدیریت اذهان مردم را در یک جنگ شناختی در اختیار بگیرند. در قضیه تطهیر رژیم سابق واقعیت این است که اگر یک اقیانوس آب بر روی مفاسد، تباهی‌ها و زشتی‌های رژیم پهلوی بریزیم پاک نمی‌شود. پهلوی‌ها اموال بسیاری از ملت ایران را به غارت بردند و الان در آسایش در اروپا و آمریکا تحت حمایت نظام‌های منحط غربی زندگی می‌کنند. مسائلی که درباره انحطاط فرهنگی و اخلاقی دربار شاه توسط خود عوامل حکومت سابق چاپ و منتشر شده، آنقدر شرم‌آور است که شاید بخشی از آن قابل خواندن نباشد و لذا آنها هیچ جایگاهی برای بازگشت به ایران ندارند اما در قالب جنگ شناختی در ذهن مردم اخلال می‌کنند.

وی تأکید کرد: ما در کشور جریان نیرومند مراجع عظیم‌الشأن، حوزه‌های علمیه، هیئت‌های مذهبی، مساجد، اساتید و دانشجویان آگاه و انقلابی داریم که اجازه نمی‌دهند جای جلاد و شهید عوض شده و این لجن‌پراکنی‌ها به نتیجه برسد. علت ایستادگی و مقاومت کشور در طول این 43 سال و پیروزی در جنگ نرم و سخت نیز همین جریان نیرومند است که با جهاد تبیین این موفقیت‌ها را به دست آورده است. در واقع جهاد تبیین این جریان نیرومند همانند سد پولادین در مقابل تهاجم فرهنگی و سیاسی دشمن عمل کرده و قطعاً پیروزی‌ها ما بیشتر از قبل خواهد بود.

اخلاق‌مداری در جهاد تبیین مانع سوء استفاده دشمن

انبارلویی درباره ضرورت اخلاق‌مداری در جهاد تبیین و نقش رقابت‌های غیراخلاقی جریان‌های سیاسی داخلی از طریق کمرنگ کردن دستاوردهای کشور در هر دولت و کمک به دشمن در جنگ روایت‌ها گفت: روش و راهبرد دشمن در جنگ شناختی پمپاژ دروغ، تهمت، تحریف، فریب و اغواگری است و جهاد تبیین ما باید دست دشمن را در این عملیات تبلیغی افشا کند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ابراز کرد: در این مسیر رقابت‌های سیاسی داخلی باید اخلاقی و اسلامی بوده و اصول اخلاقی در این رقابت‌ها رعایت شود زیرا دشمن گاهی اوقات از این منافذ و غفلت‌ها و بعضاً دروغ‌ها و تهمت‌هایی که نسبت به یک دولت، شخصیت و سیاستمداری زده می‌شود سوء استفاده می‌کند. لذا در جهاد تبیین باید به نحوی عمل کرد که جلوی این سوء استفاده‌های دشمن گرفته شده و یک محیط و چارچوب اخلاقی و انسانی برای رقابت‌های سیاسی تعریف شود.

وی تأکید کرد: نظام ما جمهوری اسلامی است و رقابت‌ها باید در قالب ارزش‌ها، احکام و اخلاق اسلامی انجام بگیرد. به اعتقاد من این بلوغ فکری در گروه‌ها، احزاب و جناح‌های سیاسی وجود دارد که مواضع و مطالب خود را به شکلی مطرح کنند که زمینه این سواستفاده فراهم نشود.

بهترین شکل فعالیت تبیینی در دهه فجر 

انبارلویی درباره بهترین شکل فعالیت تبیینی در دهه فجر برای امیدآفرینی در میان مردم گفت: دو سال راهپیمایی 22 بهمن برگزار نشد و امسال مردم برای حضور در این راهپیمایی لحظه‌شماری می‌کنند. الان دولتی بر سر کار است که وقتی فعالیت و رفتار آن را می‌بینیم در کنار ملت و غم و شادی آنهاست یا سفرهای استانی رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت نشانه با مردم بودن و تحول مدیریت از یک وضعیت سکون به یک وضعیت قیام است.

کد

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان اظهار کرد: امروز در عرصه‌های داخلی و خارجی موفقیت‌های زیادی داشته‌ایم که آثار آن بعدا مشخص می‌شود. در مسئله ارتباط با کشورهای دنیا و تعریف دنیای جدید، دولت گام‌های فوق‌العاده مهمی برداشته که آثار آن در اقتصاد داخلی و مناسبات خارجی به زودی خود را نشان‌ می‌دهد. مردم همه می‌دانند یک مسیر رو به رشد و امیدوارکننده را در پیش دارند و امسال اگر کرونا مشکلی ایجاد نکند پرحضورترین راهپیمایی 22 بهمن را خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha