استان کرمانشاه پتانسیل خوب قرآنی دارد
کد خبر: 4031123
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲

استان کرمانشاه پتانسیل خوب قرآنی دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به اینکه این استان از پتانسیل خوب قرآنی بهره‌مند است، گفت: موقوفات قرآنی که استان کرمانشاه از آن بهره‌مند است استان‌های دیگر ندارند بر این اساس باید خدمت به قرآن در این استان گسترده شود.

حجت‌الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در آئین تجلیل از برگزیدگان چهاردهمین دوره مسابقات مدهامتان که در سالن آمفی تئاتر کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد کرمانشاه برگزار شد با تبریک ولادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: یکی از نقش‌آفرینی‌های حضرت زهرا(س) بالابردن فرهنگ جامعه، رشد فکر و اندیشه مردم و دفع مشکلات و شبهه‌های آنان بود.

وی افزود: زندگی حضرت زهرا(س) جلوه‌ای از ایثار و گذشت است. این بانوی بزرگ نزد مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار هستند.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه فلسفه محفل نورانی و قرآنی برنامه‌ریزی شده تجلیل و معرفی افرادی است که بیشتر از دیگران با قرآن مأنوس هستند و در برنامه‌های قرآنی مشارکت دارند، گفت: همیشه گفته می‌شود که باید جامعه را به سمت قرآن هدایت کنیم چرا که اگر به دژ مستحکم قرآن پناه ببریم همه چیزمان در دنیا و آخرت تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر چه داریم از برکت قرآن است، اظهار کرد: امروز باید هر دستگاهی در مسیر قرآن تلاش کند تا جامعه را به دژ مستحکم قرآن ببرد و ما در استان کرمانشاه پتانسیل خوبی به نام وقف قرآنی داریم که این نشأت گرفته از فهم پیشینیان ما است که برای ما در زمینه قرآن میراثی گرانبها به جا گذاشته‌اند.

حجت‌الاسلام صالحی تصریح کرد: موقوفات قرآنی که استان کرمانشاه از آن بهره‌مند است استان‌های دیگر ندارند بر این اساس باید خدمت به قرآن در این استان گسترده شود و اوقاف کرمانشاه نیز خدمات فراوانی در راه قرآنی دارد و هیچ دستگاهی در استان کرمانشاه به میزان اوقاف فعالیت قرآنی ندارد.

وی در پایان افزود: امروز هجمه‌هایی صورت می‌گیرد که ذهمن‌مان را مشغول با شبهات کرده بر این اساس اگر در حریم قرآن باشیم تمامی راه زندگیمان بیمه شده‌ایم.

انتهای پیام
captcha