فاصله سواد قرآنی و دانشگاهی مادران را با اندیشه‌ورزی کاهش دهیم
کد خبر: 4030912
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی خراسان‌جنوبی:

فاصله سواد قرآنی و دانشگاهی مادران را با اندیشه‌ورزی کاهش دهیم

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه گاهی بین سواد قرآنی و دانشگاهی فاصله می‌افتد و مادر امروز برای درک یک کلمه از قرآن باید از دیگران کمک بگیرد، گفت: هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی از دی‌ماه سال 99 کار خود را آغاز کرد تا ضمن توجه به این خلأهای موجود در جامعه و عصر حاضر، بانوان را بیشتر با سبک زندگی قرآنی آشنا کند.

بتول رضایی، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی خراسان‌جنوبیبتول رضایی، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: متأسفانه بانوان تحصیل‌کرده و باسواد در جامعه بیشتر از دیگران از قرآن و مفاهیم قرآنی فاصله گرفته‌اند و گاهی حتی این نیاز را احساس نمی‌کنند که به کودکان خود این مفاهیم را بیاموزند.

وی با بیان اینکه گاهی توجه به کلاس‌های انگلیسی و هنر بیشتر از کلاس‌هاس قرآنی دیده می‌شود، افزود: ما مخالف این کلاس‌ها نیستیم، اما می‌گوییم در کنار آن نیز کودک باید با آموزه‌های قرآن آشنا شود.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه گاهی بین سواد قرآنی و دانشگاهی فاصله می‌افتد و مادر امروز برای درک یک کلمه از قرآن باید از دیگران کمک بگیرد، تصریح کرد: مهدهای قرآنی کودک یکی از راهکارهای پیش‌رو است که در آن کودکان با زبان ساده و قصه که همان زبان قرآن است مفاهیم را می‌آموزند که باید این مهدها بیشتر و بیشتر افتتاح شده و گسترش یابند.

رضایی ادامه داد: هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی از دی‌ماه سال 99 کار خود را آغاز کرد تا ضمن توجه به این خلأهای موجود در جامعه و عصر حاضر، بانوان را بیشتر با سبک زندگی قرآنی آشنا کند، چراکه اگر مادر خانواده این مفاهیم را بیاموزد و ضروری تشخیص دهد، آن خانه و خانواده نیز از این مفاهیم ره‌توشه‌ای خواهند یافت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در خراسان‌جنوبی استقبال بانوان از برنامه‌های قرآنی مطلوب بوده و بیشتر فعالان قرآنی را بانوان تشکیل می‌دهند؛ بنابراین باید برای آنان برنامه‌ای منظم و نظام‌مند و منسجم داشت و هدف از فعالیت هیئت اندیشه‌ورز بانوان استان، حضور افراد توانمند و خبره در رأس برنامه‌های قرآنی است.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی خراسان‌جنوبی بیان کرد: تلاش برای حل آسیب‌های زمانه با توجه به مقتضیات زمان و همچنین توجه به روش‌های خلاقانه در فضای مجازی امری است که باید در کالبد یک هیئت دیده می‌شد؛ این امر در خراسان‌جنوبی یک خلأ است که اکنون باید با دقت بیشتری به آن پرداخت.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: این هیئت نباید تنها کار روتین و ظاهری را انجام دهد؛ بلکه باید مسائل و راهبردها را به‌صورت ریشه‌ای دنبال کنیم تا به امر توجه به مسئله، ریشه‌یابی، رسیدگی و سپس نفوذ جامعه بانوانی در توسعه قرآنی برسیم؛ درست است راه بسیار است اما فراموش نکنیم ظرفیت‌ها نیز بسیار است.

انتهای پیام
captcha