مقصد قرآن، تأسیس حکومت نبوی و علوی است
کد خبر: 4030803
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
سیدعلیرضا ادیانی:

مقصد قرآن، تأسیس حکومت نبوی و علوی است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کل کشور گفت: تمام مقاصد خاندان اهل بیت پیاده‌سازی قرآن کریم بود و مقصد قرآن تأسیس حکومت نبوی و علوی است.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کل کشوربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کل کشور، امروز سوم بهمن‌ماه، در مراسم بیست و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان پایور وظیفه انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مجتمع شهید مطهری، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، محور آفرینش و هستی، بیان کرد: جاذبه امام رضا(ع) انگیزه حضور را برای شرکت در این مراسم چندین برابر کرده و دلیل آن هم نفس الهی و قدسی است.

وی با اشاره به اهمیت تبعیت از ولایت و ولایت‌پذیری ابراز کرد: اطاعت از فرمانده واجب است، این است که باید ولایت‌پذیری را در عمل و مغز قرآن را که ولایت است، در عمل ثابت کنیم.

حجت‌الاسلام ادیانی اظهار کرد: در رأس همه امور انتظامی معنویت و توجه به قرآن که نسخه نجات‌بخش است، قرار دارد و توجه به این امور از سوی فرمانده این مجموعه نشان از ولایت‌پذیری است.

رئیس سازمان عقیدتی - سیاسی انتظامی کل کشور  با اشاره به حدیث ثقلین، ادامه داد: خدای متعال به برکت قرآن و عترت نعمت بزرگ انقلاب اسلامی را به ما عطا فرمود و نظام جمهوری اسلامی مستقر شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) یک عارف و فیلسوف قدر است، عنوان کرد: به گفته آیت‌الله مصباح یزدی، امام یک فیلسوف واقع نگری بود که وصیت‌نامه خود را با حدیث ثقلین آغاز کرد و بعد فرمود: «هرچه از مهجوریت بر سر قرآن رفت، بر سر عترت نیز خواهد آمد.» در واقع مهجوریت یکی، مهجوریت دیگری را به‌دنبال دارد‌. در این وصیت‌نامه امام(ره) سه صفحه قلم‌فرسایی می‌کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کل کشور با اشاره به حدیث کساء اظهار کرد: در این حدیث همانطور که از متن آن برمی‌آید، محور اصلی حضرت فاطمه زهرا (س) است و تاکید فراوان شده که در جلسات و محافل شیعه ذکر حدیث کساء خوانده شود.

ادیانی تصریح کرد: تمام مقاصد خاندان اهل‌بیت(ع) پیاده‌سازی قرآن کریم بود و اما مقصد قرآن چیست؟ در پاسخ باید گفت مقصد قرآن تأسیس حکومت نبوی و علوی است. من قاری و حافظ نیستم، اما هر روز تلاوت قرآن دارم و به بهانه تلاوت به مفاهیم قرآن هم توجه دارم، بر این اساس است که دیدم و می‌گویم که تمام آیات ذیل دو ولایت جمع می شود و آن ولایت خدا و ولایت شیطان است.

وی اضافه کرد: این دو خط موازی هستند که هیچ کجا تلاقی نداشته و هیچ گاه به هم نمی‌رسد، لذا اگر ولایت اسلام را پذیرفتیم، این بدان معنا نیست که ولایت آمریکا را می‌توانیم بپذیریم.

رئیس سازمان عقیدتی-سیاسی انتظامی کل کشور گفت: این دو ولایت یعنی ولایت‌الله و ولایت شیطان دو راه جدا هستند که پایان یکی بهشت برین و پایان یکی جهنم است.

وی گفت: در این کشور که روزی بردن نام خدا و پیامبر و ائمه اطهار(ع) جرم بود، امروز فرمانده کل نیروی انتظامی افتخار دارد که پای تلاوت بنشیند و از همه مهم‌تر تاکید رهبری به پرداختن به امر قرآن و توجه به کتاب الله است.

ادیانی با اشاره به امر مهم ولایت‌پذیری در پایان گفت: اگر کسی واجبات را به جا آورد، نماز بخواند و روزه بگیرد، اما ولایت‌فقیه را قبول نداشته باشد و بمیرد، نماز و روزه‌اش قبول نیست، چرا که مغز نماز ولایت است.

انتهای پیام
captcha